Zrób sobie dzień pozytywnego myślenia. Nie wiesz jak zacząć? Oto pierwsze kroki

Poniedziałek 2 lutego to światowy dzień pozytywnego myślenia. Wykorzystajmy go, by nauczyć się patrzeć na świat z pozytywnej perspektywy, dostrzegać nasze codzienne sukcesy i mocne strony
Co roku rośnie liczba Polaków, którzy czują się szczęśliwi: pod koniec 2013 r. było ich 81 proc., zaś pod koniec 2014 roku już 91 proc. Coraz bardziej cieszą nas małe sukcesy i prywatne osiągnięcia. Jak pomóc sobie, by myśleć pozytywnie na co dzień?

- Jestem zwolenniczką patrzenia na życie z pozytywnej perspektywy oraz wyłapywania z codzienności chwil i sytuacji, które nas wzmacniają. Nie oznacza to jednak udawania, że trudności nie istnieją lub pomijania ich. Po prostu należy budować swój świat w oparciu o swoje mocne strony - takie, które dodają nam wiatru w żagle. Łatwiej bazować na tym co już mamy, niż na tym czego nam brakuje - radzi Vesna Lorenc, certyfikowany trener i coach w firmie Just Be.

Pozytywnego myślenia można się nauczyć. Sprawi ono, że będziemy mieli więcej wiary we własne możliwości i poczucia spełnienia. Wzrosną też szanse na realizację marzeń i życiowych celów. Ale sztuka pozytywnego myślenia jest nawykiem - bez ćwiczenia zanika.

Oto proste techniki, które możesz wdrożyć od zaraz:

>> Zaczynaj dzień od wymienienia trzech rzeczy, za które jesteś wdzięczny. Mogą być błahe. Chodzi o to, by pokazać sobie, ile dobrych rzeczy dzieje się w naszym życiu, tylko często ich nie zauważamy.

>> Sporządź listę wszystkich rzeczy, które ci się udały w życiu. We wszystkich możliwych dziedzinach. Koniecznie napisz na niej datę i sukcesywnie uzupełniaj. Uświadomisz sobie, ile już ci się udało. Wracaj do tych notatek w trudniejszych chwilach.

>> Pomagaj innym. Badania wykazują, że wówczas automatycznie mamy lepsze zdanie o sobie.

>> Zmień perspektywę. W każdej negatywnej sytuacji pomyśl o jej pozytywnych aspektach. Gdy wychodząc do pracy, widzisz, że pada deszcz, weź ze sobą kolorową parasolkę, która uprzyjemni ci spacer.

>> Dbaj o siebie. Żyjąc w ciągłym stresie i pośpiechu, łatwiej popaść w frustrację, a wtedy trudno ćwiczyć pozytywne myślenie.

>> Wyznaczaj sobie cele, ale uważaj z nadmiarem ambicji. Rano zrób listę rzeczy do wykonania danego dnia, a potem od razu skreśl połowę. Jeśli człowiek chce za dużo osiągnąć na raz, to ciągle będzie z siebie niezadowolony.

>> Posprzątaj otoczenie. Pozbądź się zbędnych rzeczy i relacji, które ci nie służą. 

Wprowadzenie nowych nawyków może nie być łatwe, więc nie wolno się szybko zniechęcać. Dobrym pomysłem jest prowadzenie dziennika własnych odczuć i refleksji - sami możemy być zaskoczeni, jak małe kroki mogą zmienić nasze myślenie.



Więcej o: