Naukowcy radzą jak przeżyć idealny dzień

Uniwersyteccy badacze regularnie zasypują nas doniesieniami o swoich przełomowych odkryciach i wnioskach, których zastosowanie uczyni nas z pewnością szczęśliwszymi i zdrowszymi ludźmi. Stworzyliśmy na tej podstawie przepis na idealny dzień. Wdrożenie zasad nie jest trudne - wystarczy m.in. pozbyć się parafinowych świec, kupić niebieski kubek i znaleźć wyluzowanego szefa.


1. Dokładnie nastaw budzik

Najmniej korzystnie jest wstawać między godz. 5:22 a 7:21. Tak stwierdzili naukowcy z uniwersytetu z Westminster. Osoby wstające w tym przedziale czasowym są bardziej narażone na wzrost hormonu stresu we krwi i to niezależnie od tego, o której się położyliśmy. Jeśli więc koniecznie musisz wstać rano, to obudź się o 5:21 lub o 7:22. To gwarantuje sukces.



2. Wczesne śniadanie

Jak wynika z ankiety brytyjskiej firmy Forza Supplements przeprowadzonej na 1 tys. osób, najlepiej zjeść jest śniadanie o godz. 7:11. Polecane jest to szczególnie osobom walczącym ze zbędnymi kilogramami. Stoi to jednak w sprzeczności z wcześniejszą zasadą (teoretycznie powinniśmy jeszcze wtedy spać). Tak czy inaczej, którąś z tych zasad należałoby złamać.



3. Elastyczne godziny pracy

Ustal godziny pracy z szefem - będziesz spał o kilka minut dłużej. Czasopismo "Sleep Health" opublikowało badania, z których wynika, że pracownicy, którzy mogą wybrać miejsce pracy (biuro, dom), a także godziny jej rozpoczęcia i zakończenia byli bardziej wypoczęci. Przeciętny czas snu badanych osób wydłużył się o około 8 minut. Nie do pogardzenia.



4. Lunch tylko przy biurku

Zapomnij o jedzeniu obiadu podczas pracy w restauracji lub na stołówce. Badacze z Uniwersytetu Humboldta w Berlinie udowodnili, że osoby, które wychodziły z biura na lunch miały później większe problemy z koncentracją niż te, które zjadły posiłek w biurze. Jeśli więc chcemy wykazać się przed pracodawcą, zapomnijmy o obiedzie w przyjemnym towarzystwie i otoczeniu. Tylko ty, kanapka i komputer.



5. Popołudniowa kawa? Ważny kolor kubka

Po obiedzie czas na kawę, ale musi być podana w odpowiednim kubku. Naukowcy z Federation University Australia i University of Oxford dowiedli, że kawa pita z białego kubka wydaje się bardziej gorzka niż ta z niebieskiego lub przezroczystego naczynia. Zamiast więc dosładzać, wybierzmy odpowiedni kolor.



6. W dzień nie przysypiaj

Drzemka może zwiększać ryzyko nadciśnienia i cukrzycy typu 2. Do takich wniosków doszli naukowcy z Huazhong University of Science and Technology. Szczególnie groźny jest sen dłuższy niż pół godziny. Osoby ucinające drzemkę miały według badaczy też wyższy poziom glukozy we krwi niż te, które śpią jedynie w nocy.



7. Świece tylko z wosku

Amerykańskie Stowarzyszenie Chemików ostrzega przed jedzeniem kolacji przy świecach. Parafinowe świece topiąc się emitują rakotwórcze związki groźne dla płuc, a zła wentylacja pomieszczenia jeszcze bardziej potęguje zagrożenie. Na problemy ze zdrowiem są szczególnie narażone osoby z alergiami układu oddechowego. Jeśli więc zależy nam bardzo na świecach na stole, używajmy tych z pszczelego wosku.



Więcej o: