Przez Youtube do Hollywood

Pięć milionów widzów, propozycja robienia pełnometrażowych filmów w Hollywood i kontrakt opiewający na 30 mln dolarów - wszystko za sprawą jednego, krótkiego filmu zamieszczonego na YouTube
Fede Alvarez, pochodzący z Urugwaju, zamieścił w listopadzie krótki filmik w serwisie YouTube. Obejrzało go blisko pięć miliony widzów, a sam Alvarez otrzymał propozycję robienia pełnometrażowych filmów w Hollywood i kontrakt opiewający na 30 mln dolarów. Czy to krótki opis nowej produkcji, wkraczającej niebawem do kin? Nie, to historia wyjęta z życia, która idealnie nadaje się na film o tym jak każdy dzięki internetowi może zostać zauważony i doceniony.



Film "Ataque de Panico!" nie powstał w celu podbicia bram Hollywood, jest jednym z setek tysięcy artystycznych dzieł, które codziennie "kilogramami" wrzucane są na serwis YouTube oraz inne tym podobne strony.

W listopadzie 2009 Alvarez zamieścił na YouTube wyprodukowany przez siebie amatorski filmik, trwający 4 minuty i 48 sekund, przedstawiający atak olbrzymich robotów na stolicę Urugwaju - Montevideo i zagładę miasta. Jak wielkie było zdziwienie artysty, kiedy oglądalność tego produkcji zaczęła rosnąć w lawinowym tempie. W wywiadzie dla BBC Fede powiedział: "Wrzuciłem Ataque de Panico! w czwartek, a już w poniedziałek moja skrzynka odbiorcza była kompletnie wypchana mailami ze studiów w Hollywood. To było niewiarygodne, wszyscy byliśmy zszokowani."

Fede zainwestował w swój filmik 300 dolarów, a dzięki niemu zyskał ogólnoświatową popularność i kontrakt w wysokości 30 mln dolarów na zrealizowanie pełnometrażowego projektu w Hollywood. Sponsorem produkcji będzie Sam Raimi, reżyser takich filmów jak "Spiderman", "Martwe zło" czy najnowszego horroru "Wrota do piekieł". Alvarez ma zrobić film science-fiction. Planuje kręcić w Urugwaju oraz Argentynie. Będzie to zupełnie nowy projekt i całkiem nowa historia. Jak skromnie stwierdził, jego przykład dowodzi, że skoro coś tak nieprawdopodobnego przydarzyło się mu po wrzuceniu filmu na YouTube, to znaczy, ze każdy może zrobić to samo.