Nie wypadnij z formy zimą!

16.11.2016 15:00
Bieganie zimą

Bieganie zimą (shutterstock.com)

Krótkie spodenki wylądowały już w szafie? Koszulkę z nazwiskiem ulubionego piłkarza zakładasz już tylko na wieczory z Ligą Mistrzów? Nic straconego, bo jesienią i zimą też możesz zadbać o kondycję! O czym należy pamiętać, by wczesną wiosną nie obudzić się z poczuciem źle przepracowanych miesięcy?

PO PIERWSZE: BIEGANIE!

Wie to mały, wie to duży. Wie to trochę ten starszy i trochę ten młodszy: zima to niezwykle ważny okres dla każdego biegacza! Fakt, że w wiosenno-letnich maratonach wykręcasz dobre czasy, to w dużej mierze zasługa dobrze przepracowanego sezonu zimowego. Bo w chłodniejsze miesiące kształtujesz nie tylko tak ważny hart ducha, ale pracujesz przede wszystkim nad wytrzymałością i siłą. Potwierdzone naukowo!

Oczywiście jednak przy bieganiu w zimne miesiące, należy pamiętać o większej liczbie szczegółów. Przede wszystkim powinieneś zaopatrzyć się w odzież termiczną, która zapewni ci odpowiednio wentylację. Może i w bawełnianych, oversize'owych ciuchach ala Rocky Balboa będziesz wyglądał fajniej, ale w ogólnym rozrachunku i tak najważniejsze jest twoje zdrowie - dlatego skup się na komforcie cieplnym, dopiero potem: psychicznym.

Gdy za oknem śnieg powinieneś szczególnie zadbać o odpowiednie obuwie - wystarczy, że udasz się do większego sklepu sportowego, gdzie eksperci doradzą ci buty najwłaściwsze do twoich potrzeb.

I pamiętaj: w zimowym bieganiu najważniejszy jest umiar! Jeśli temperatura spadnie poniżej 10 stopni Celsjusza, lepiej zostać w domu - mroźne powietrze niszczy twoje pęcherzyki płucne. Poza tym im zimniej, tym trudniej zadbać o odpowiednie rozgrzanie mięśni, co z kolei może grozić poważnymi kontuzjami.

ZAJĘCIA GRUPOWE

Na zewnątrz chłodno, biegać się nie chce, rower też odpada? Receptą na zimowego lenia mogą być coraz popularniejsze zajęcia grupowe! Przeszkolony trener oraz inni ćwiczący to świetna motywacja do utrzymywania kondycji na odpowiednim poziomie. Obecnie wybór w fitness klubach jest ogromny, więc z pewnością znajdziesz coś dla siebie. A jeśli mróz ci nie straszny, ubierz się ciepło, bierz znajomych i spróbujcie nordic walking. Choć sam sport wydaje się być mało męski, rozwija wiele partii mięśniowych, poza tym fajnie możecie spędzić czas na świeżym powietrzu.

TO MOŻE BASEN?

Jeszcze cię nie przekonaliśmy? To może wyskoczysz na basen? Nie przez przypadek pływanie od lat uważa się za jedną z najkorzystniejszych aktywności dla człowieka, z wielu względów. Na basenie nie tylko zadbasz o kondycję, ale również w znaczący sposób poprawisz ogólną motorykę. Styl nie ma większego znaczenia - wybierz taki, który najbardziej ci odpowiada. Ważniejsza jest długość treningu, który nie powinien trwać krócej niż pół godziny. Aha, no i po wyjściu z basenu szczególnie pamiętaj o czapce, mokra głowa to najkrótsza droga do przeziębienia.

ĆWICZYĆ MOŻNA TEŻ W DOMU!

No dobra, a co gdy na zewnątrz zbyt zimno, do zajęć grupowych się nie palisz, poza tym nie cierpisz wody? To tylko wymówki, bo w domu również możesz ćwiczyć - niektóre sprzęty zmieścisz już nawet w kawalerce! Skakanka świetnie hartuje kondycję, a dzięki workowi bułgarskiemu szybko poprawisz wydolność. Niech cię nie zwiodą niepozorne kształty tych sprzętów: efekty domowych ćwiczeń również potrafią zadowolić nawet najbardziej wymagających. Kiedy decydujemy się na fitness w mieszkaniu szczególnie należy pamiętać o regularnym przewietrzaniu.

Skomentuj:
Nie wypadnij z formy zimą!
Zaloguj się lub komentuj jako gość

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX

Polecamy