Nie tylko cross-fit: chudnij i baw się!

Czasy, kiedy na siłowniach miałeś dostęp wyłącznie do podstawowych sprzętów do ćwiczeń, minęły bezpowrotnie. Współczesne fitness-cluby oferują wiele rozwijających zajęć!

Swego czasu ogromną popularność zdobył cross-fit - wymagający, intensywny trening siłowy i kondycyjny. Dzięki świetnym efektom uzyskiwanym przez ćwiczących, program szybko znalazł uznanie na całym świecie, a do fitness-clubów zaczęły walić tłumy spragnionych idealnej sylwetki. Obecnie w treningach biorą udział zarówno kobiety, jak i mężczyźni.

Cross-fit to jednak niejedyny atrakcyjny plan ćwiczeń, oferowany przez profesjonalne siłownie. W zależności od tego, jakich efektów oczekujemy (poprawa kondycji, utrata masy ciała), możemy zdecydować się na wiele różnych treningów, odpowiednio dostosowanych do naszych potrzeb i możliwości.

Do najbardziej uniwersalnych należą:

Pilates - zajęcia pomogą w nauce podstawowych wzorców ruchowych, w powrocie do prawidłowej postawy ciała i równowagi mięśniowej oraz w skupieniu się na własnym oddechu. Twierdzenie, że pilates to ćwiczenia wyłącznie dla kobiet, jest błędne - to popularna forma aktywności również wśród mężczyzn, ponieważ nie tylko wzmacnia siłę, ale również... pozytywnie wpływa na sprawność seksualną (bez konieczności zażywania suplementów diety)! Ogromną zaletą pilatesu jest z pewnością fakt, że angażuje większość partii mięśniowych, co gwarantuje szybkie efekty!

Cycling - jeśli jesteś fanem kolarstwa, ciekawą propozycją mogą być dla ciebie zajęcia wytrzymałościowe na rowerach stacjonarnych, prowadzone przez wykwalifikowanych trenerów. W ten sposób nie tylko poprawisz wydolność tlenową, ale również spalisz  mnóstwo kalorii. To jednocześnie świetna zabawa, ponieważ "indoor cycling" to zajęcia grupowe, gdzie równie ważna jak efekty jest integracja. Jeśli chcesz zawrzeć nowe znajomości - wskakuj na rower!

Indoor CyclingFot. materiały partnera

Joga - również niezwykle popularna forma aktywności. I - mamy wrażenie - oferująca coraz większe możliwości. Od razu nasuwa nam się na myśl chociażby acro-joga, która łączy w sobie wiele elementów: akrobatykę, kontakt z partnerem, a nawet masaż. Joga czyni twoje ciało sprężystym i silnym, a do tego zapewnia ci spokój ducha. Wybór idealny dla nielubiących "wielkiego wycisku", za to szukających wyciszenia po wymagającym i stresującym dniu w pracy.

Zumba - kolejny trening, który kojarzy ci się z kobiecą rozrywką? Błąd, bo coraz więcej klubów fitness proponuje tego typu zajęcia również mężczyznom! Ponadto należy wspomnieć, że ideę zumby wymyślił właśnie facet. Czego więc się wstydzić? Często bywa tak, że to partnerka - zafascynowana tymi ćwiczeniami - przyprowadza na nie swojego chłopaka czy męża. Taniec, jak doskonale wiemy, rozwija całe ciało, nie warto więc z niego rezygnować w imię pewnych stereotypów. Zobaczysz, że z czasem nie będziesz już jednym z nielicznych facetów na sali.

Total Body Conditioning (TBC) - kolejne ogólnie rozwijające ćwiczenia. Z jednej strony mamy do czynienia się z treningiem aerobowym, z drugiej - wzmacniającym. To bardzo dobra propozycja zwłaszcza, jeśli dopiero wkraczasz w świat fitness-clubów - zaczynasz od mniej wymagającego planu, regularnie zwiększając obciążenia (spokojnie, poradzisz sobie nawet, jeśli nie grzeszysz kondycją). Nad TBC warto się zastanowić, gdy chcesz schudnąć oraz poprawić wytrzymałość.

To wszystko standardowe zajęcia, dostępne niemal w każdym fitness-clubie. Ale poszczególne ośrodki mają również własne, charakterystyczne plany treningowe. W sieci Jatomi Fitness warto wyróżnić:

Jatomi FitnessFot. materiały partnera

Bodypump - to trening dla każdego, kto chce uzyskać sprawne i ujędrnione ciało. Korzystając z ciężarów o umiarkowanej wadze, instruktorzy będą wykorzystywać naukowo udowodniono techniki, "pompując" w ciebie motywację i zaangażowanie przy akompaniamencie muzyki.

CXWORX - ćwiczy mięśnie całego ciała, wykorzystując techniki zapewniające ich wzmocnienie. Dzięki mocnym mięśniom korpusu jesteś lepszy we wszystkim, co robisz - zarówno w codziennych czynnościach, jak i w sporcie.

Jeśli rozpoczniesz treningi w tym momencie, bez problemu zdążysz z poprawą sylwetki do tegorocznych wakacje. A więc - do dzieła!

Więcej o: