Wszystko o rolkach [CENY + PORADNIK]

To zdrowsze niż bieganie, a działa podobnie. Zrobisz konkretny trening, wzmocnisz nogi i grzbiet, a oszczędzisz stawy. poczujesz też prędkość. Zapnij rolki. Czas na wielką jazdę.

W jeździe bez trzymanki - tym odwiecznym poszukiwaniu adrenaliny - jesteśmy mistrzami. Może dlatego szybko staliśmy się rolkową potęgą. Warszawski Nightskating - stołeczna edycja cyklicznych nocnych przejazdów na rolkach przez miasta - to największa tego typu impreza w Europie. Berlin, Londyn, Paryż czy Monachium zostawiliśmy daleko w tyle.

W kwietniu ulicami stolicy przejechało 6177 rolkarzy (próba pobicia tego wyniku i ustanowienia rekordu Guinessa we frekwencji odbędzie się w połowie czerwca). A Warszawa jest zaledwie jednym z 19 polskich miast, w których cyklicznie organizowane są nocne zloty rolkarzy.

Dekalog rolkarzaMagda Sołtys

Rolki zaczynają rządzić na naszych ulicach. To zdrowsze niż bieganie i ciekawsze niż siłownia. Jeździć możesz właściwie wszędzie, ścigać się po torze lub w maratonie, grać w hokeja, tańczyć.

Budowa rolekMagda Sołtys

Nie spróbowałeś jeszcze jazdy na rolkach? Czas to zmienić. Ale po kolei. Nie zachęcamy cię od razu do zakupu rolek do?jazdy szybkiej czy freestyle'u. Zacznij od rolek rekreacyjnych. Są bardziej przyjazne dla początkujących. Dzięki nim łatwiej będzie ci opanować technikę.

Rodzaje rolekMagda Sołtys

Na to uważaj

Najczęstszymi błędami, które popełniają początkujący rolkarze jest usztywnianie nóg oraz pochylanie kolan podczas jazdy do środka lub na zewnątrz. Dlatego twoje nogi powinny być zawsze ugięte, a kolana pracować równolegle. Początkujący mają też często problem z równowagą. Tutaj błędem jest odchylenie tułowia. Wiele osób, gdy zaczyna tracić równowagę, automatycznie odchyla się do tyłu. To?prawie zawsze kończy się bolesnym upadkiem. Możesz go uniknąć!

Jak jeździć, żeby schudnąć?

Najważniejsza jest - jak zresztą w każdym sporcie - systematyczność. Czyli jeździć regularnie ok. 3, 4 razy w?tygodniu. Ważne też, żebyś robił to spokojnym tempem, ale pokonywał możliwie długie dystanse. Czas jednego treningu powinien wynosić co najmniej 60 minut. Trzymając się tego planu, bardzo szybko powinieneś zauważyć pozytywne efekty.

Więcej o: