Top 10: samochody najmniej tracące wartość

Przyjrzyjmy się samochodom w cenie do 200 tys. zł, które najmniej tracą na wartości przez pierwsze trzy lata użytkowania.
Samochody najmniej tracące wartość: Audi A1 Samochody najmniej tracące wartość: Audi A1 fot. Audi

Od czego zależy cena?

Najlepiej by było, gdybyśmy mogli sprzedać swój samochód za cenę wyższą niż ta, za którą go kupiliśmy. Cóż, takie cuda przeważnie się nie zdarzają i musimy się pogodzić ze spadkiem wartości auta już w momencie wyjazdu z salonu.

Średnio licząc, w ciągu trzech lat auta tracą od 40 do 60% wartości. Od czego to zależy?

- Popularności modelu wynikającej z przekonania o jego nowoczesności, bezawaryjności i niskich kosztach użytkowania (najszybciej tracą wartość modele luksusowe, często się psujące i drogie w utrzymaniu).

- Pozycji i wizerunku marki (w Polsce cenione są auta niemieckie i japońskie, modele francuskie, włoskie czy koreańskie szybciej tracą na wartości).

- Ceny (im auto tańsze, tym lepiej trzyma wartość).

- Rodzaju silnika (samochody wyposażone w silnik wysokoprężny mniej palą, więc cieszą się większym zainteresowaniem, co przekłada się na ich wyższą cenę).

- Sposobu eksploatacji (auto od pierwszego właściciela, garażowane, z kompletną historią serwisową mniej straci na wartości niż samochód od trzeciego właściciela, nienaprawiany w ASO, po wypadku).

- Historii modelu (auta, które nie są już produkowane, traktowane są jako przestarzałe, więc ich cena spada; podobny wpływ mają częste liftingi).

Wygrywa BMW X1, a dalej...

Na podstawie danych zebranych przez firmę EurotaxGlass's Polska wybraliśmy 27 modeli, które najlepiej trzymają wartość po trzech latach użytkowania i po przejechaniu 90 tys. km. Przykładowo: 58,2% w kolumnie "Wartość auta po 3 latach" oznacza, że auto w tym okresie traci 41,8% swojej wartości.

Top 10: samochody najmniej tracące wartość, samochody, top 10,

Najciekawsze przykłady

BMW X1

Top 10: samochody najmniej tracące wartość, samochody, top 10, BMW X1

Wszystko wskazuje na to, że nie doczekamy się już mniejszej terenówki od BMW, bo niby jak miałaby się nazywać, X0? X1 to typowy crossover, więc ma w sobie coś z terenówki (wyższy prześwit, opcjonalny układ 4×4), kombi (pojemne i praktyczne wnętrze) i auta osobowego (długa maska niczym w coupé, sportowe zawieszenie). Szkoda tylko, że tak trudno polubić ten model, bo co by nie mówić, mode - X1 raczej najpiękniejszym autem roku nie zostanie?

Plusy:

+ dynamiczne i oszczędne silniki

+ dobre właściwości jezdne

+ przestronne wnętrze

Minusy:

- plastiki średniej jakości

- wysoka cena na tle rywali

- dyskusyjny wygląd

 

Mini Clubman

Top 10: samochody najmniej tracące wartość, samochody, top 10, Mini Clubman

Clubman to dziwne Mini. Niby wygląda normalnie, ale jest nieco dłuższe (24 cm na długość i 8 cm w rozstawie osi). Do tego drzwi: z tyłu - niczym w aucie dostawczym; po stronie kierowcy - jedna para, a po stronie pasażera dodatkowo małe drzwi otwierane pod wiatr, na dodatek bez bocznego słupka. Bagażnik wciąż nie oszałamia pojemnością (260 l), miejsca z tyłu też za wiele nie ma, jednak liczy się co innego - to bardzo oryginalny model.

Plusy:

+ sportowe właściwości jezdne

+ większe wnętrze niż w zwykłym Mini

+ frajda z jazdy

Minusy:

- niewiele schowków wewnątrz

- dziwny wygląd

- zbyt twarde zawieszenie

 

Honda Accord

Top 10: samochody najmniej tracące wartość, samochody, top 10, Honda Accord

Japońska limuzyna klasy średniej wygląda na sportową, szybką i agresywną, ale tak naprawdę to komfortowy, bezpieczny i przyjazny samochód rodzinny. Wyposażony jest w wiele nowinek technicznych (inteligentny tempomat, system ostrzegający o kolizji i kolejny, trzymający auto na pasie ruchu), ma oszczędne silniki i pojemne, dobrze wykończone wnętrze. Czego chcieć więcej?

Plusy:

+ komfort jazdy

+ stylistyka

+ bogate wyposażenie

Minusy:

- niewielki bagażnik w wersji kombi

- za dużo przycisków na desce

- mało miejsca na stopy w drugim rzędzie

 

Volkswagen Scirocco

Top 10: samochody najmniej tracące wartość, samochody, top 10, Volkswagen Scirocco

Scirocco to tak naprawdę Golf, ale z odrobiną fantazji. Wygląda zdecydowanie lepiej, a przy tym pozostaje zaskakująco praktyczny i pojemny jak na tak seksowny, sportowy samochód. Owszem, bagażnik jest znikomy (292 l), a pod względem designu deska rozdzielcza nie dorasta do pięt atrakcyjnemu nadwoziu, ale Scirocco to jeden z niewielu kompaktowych, przyprawionych na sportowo samochodów na rynku.

Plusy:

+ stosunkowo atrakcyjna cena

+ wnętrze z klasą

+ sportowe właściwości jezdne

Minusy:

- nieciekawe wnętrze

- mały, trudno dostępny bagażnik

- kiepska widoczność

 

Audi A1

Top 10: samochody najmniej tracące wartość, samochody, top 10, Audi A1

Audi A1 korzysta z podzespołów Volkswagena Polo, oferuje szerokie możliwości personalizacji nadwozia i rewelacyjnie wykończonego wnętrza, dobrze wygląda i wyposażone jest w to, co powinno. A1 powstało po to, by odebrać klientów takim modelom, jak Mini, Citroën DS3 czy Alfa Romeo Mito. Obecnie w ofercie jest wersja 3- i 5-drzwiowa, dwa silniki wysokoprężne (90 i 105 KM) oraz trzy benzynowe (86, 122 i 185 KM).

Plusy:

+ wyśmienicie wykonane wnętrze

+ dobre właściwości jezdne

+ fajny wygląd

Minusy:

- niski komfort na dużych kołach

- mało miejsca z tyłu

- brak klimatyzacji w standardzie

Więcej o:
Komentarze (4)
Top 10: samochody najmniej tracące wartość
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: aioezn cioenez poire nioezn mn kioezn

    0

    aiozen wiozne cioez sionze wiozne biowzn

  • Gość: Natlkia

    0

    ja chte ten szmochot pomaltowy.

  • Gość: outlet

    Oceniono 2 razy 0

    This is a fantastic post and wonderful blog, exactly what I was looking for. I really like this type of interesting articles keep it up.

  • lisek_k

    Oceniono 2 razy 0

    A nie prawda były czasy gdzie samochód używany był dwa razy droższy od nowego z polmozbytu,to złota dekada edzia gierka i lata 80 używany można było dostać od tzw ręki a na nowy przedpłaty i miesiące-lata oczekiwań to taki jeden z paradoksów komuny.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX