Hejtują cię w pracy? 9 częstych powodów

Megagafa, wpadka roku, totalny kanał? Nie, wcale nie potrzebujesz tak spektakularnej wtopy, żeby ludzie z pracy zaczęli cię nienawidzić i hejtować. Według dr. Travisa Bradberry'ego z California School Of Professional wystarczy zaledwie... któraś z tych dziewięciu 'drobnostek'.

Obgadywanie za plecami

Zdarza ci się uśmiechać do kolegów z pracy, poklepywać po ramieniu, a gdy tego nie słyszą krytykować ich? Być może nie są bez winy, ale to ty masz prawdziwy problem. Obgadywanie za plecami jest jednym z najczęstszych powodów konfliktów w miejscu pracy. Dotyczy również sytuacji, gdy w dobrej wierze chcesz coś załatwić, pomijając niektóre osoby, by uniknąć konfliktu. Gdy pominięci to odkryją, uznają, że knujesz za ich plecami i chcesz im wbić w nie nóż.

Johnny Bravo Johnny Bravo Fot. Cartoon Network

Przechwałki

Pamiętasz tego samochwałę ze szkoły? Ilu miał przyjaciół zadufany w sobie bufon? Ty też nie będziesz mieć ich wcale, jeśli będziesz się wywyższał nad innych. Jeśli jesteś silny mentalnie i odnosisz sukcesy - nie musisz się aż tak z nimi obnosić, bo są dla ciebie czymś naturalnym.

Kłamstwo Kłamstwo Fot. Shutterstock

Ściemnianie

Mnóstwo kłamstw zaczyna się od dobrych intencji. Wiele z nich narasta potem do gargantuicznych rozmiarów. Jeśli raz zostaniesz na nim przyłapany, możesz już nigdy nie odpracować zaufania współpracowników. Czasem gorzka prawda, długofalowo, jest lepsza niż słodkie kłamstwo

Jajecznica - królowa wszystkich śniadań. Ale niekoniecznie w biurze... Jajecznica - królowa wszystkich śniadań. Ale niekoniecznie w biurze... Red.

Cuchnące żarcie

Z wyżyn rozprawiania o psychologicznych przywarach lądujemy twardo na ziemi. Wszystko, co pachnie intensywnie, nie ma prawa opuścić firmowej kuchni. Tak, dla ciebie to mogą być smakowite zapachy, ale dla współpracowników już nie. Mała rzecz, a może ułożyć wasze stosunki dobrze lub źle na lata.

Praca Praca Fot. studiostoks / shutterstock

Czerpanie korzyści z czyichś osiągnięć

Chyba każdy zna to uczucie, gdy ktoś inny ukradł mu pomysł albo podłączył się pod strumień profitów mimo znikomego wkładu w sukces. Nikt nie znosi takich zachowań i ludzi, którzy sobie na nie pozwalają.

Nie plotkuj w pracy Nie plotkuj w pracy Fot. Shutterstock

Plotkowanie

Utarło się przekonanie, że to głównie domena kobiet. Nic bardziej bzdurnego. W każ- dym biurze znajdzie się grupka facetów, którzy oddają się tej pasji tak zawzięcie, że burzą fundamenty stereotypów płciowych. Jeśli sam nie jesteś plotkarzem, to nie daj się wciągnąć w intrygi tym, którzy mają za długie języki.

złość to nie agresja złość to nie agresja Shutterstock

Obnoszenie się z nienawiścią do pracy

Możesz być wypalony zawodowo, sfrustrowany brakiem awansu i obiecanej podwyżki, ale nie możesz ogłaszać całemu światu tego, że jedyne uczucie, jakie żywisz do miejsca swojej pracy, to nienawiść. Innym może się tam po prostu podobać albo nie chcą się karmić twoją złą energią. A ciebie przecież nikt nie trzyma pod pistoletem: poszukaj nowego zajęcia.

złość: niespełnione oczekiwania złość: niespełnione oczekiwania Shutterstock

Emocjonalny roller coaster

Podniesiony głos, a nawet krzyk, wymachiwanie rękoma albo rzucanie przedmiotami. Agresja werbalna i ta fizycznie namacalna. Nie tylko cię znienawidzą, ale mogę cię zwolnić, a sprawa skończy się w sądzie. Popracuj lepiej, i to szybko, nad swoją inteligencją emocjonalną.

złość: niewprowadzanie zmian złość: niewprowadzanie zmian Shutterstock

Palenie mostów

Mnóstwo firm, jeszcze więcej pracujących w nich ludzi. I ciągłe zmiany, ktoś pracował chwilę tu, teraz pracuje tam. Nigdy więc nie staraj się zrzucić własnoręcznie zrobionej atomówki na swoją byłą korpo, szefa albo kolegów. Wcześniej czy później trafisz na kogoś, kto też ich zna i niekoniecznie podziela twoje zdanie. Poza tym łatka pieniacza nie jest czymś, co pozwoli ci skutecznie budować karierę.

Więcej o:
Komentarze (7)
Hejtują cię w pracy? 9 częstych powodów
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: ma

    Oceniono 45 razy 41

    Tyle,że jest akurat odwrotnie ;ludzie nienawidzą osób ,które z nimi nie plotkują i nie uczestniczą w obgadywaniu innych za ich plecami, nisko cenia też tych, którzy nie potrafią (nie chcą ) skorzystać z wspinania się po czyichś plecach.I jeszcze tych, którzy nie podlizują się przełożonym.Sprawdzone, szczególnie w "kobiecych" środowiskach. A pozwalanie sobie na humory,wybuchy złości i tolerancja wobec takich zachowań zależy wyłącznie od pozycji w grupie-zdobytej stażem pracy oraz gotowością by iść z prądem-patrz wyżej

  • Gość: -ta

    Oceniono 5 razy 5

    Czym różni się "obgadywanie" od "plotkowania"? To nie są zbiory rozłączne, więc klasyfikacja jest z zupy. Ludzie często dobrze znosza ułomności charakterów innych, bo w ten sposób widzą siebie w lepszym świetle. Znacznie gorzej ma ktoś, kto potrafi, pracuje dużo i wydajnie, a co gorsza nie widać, żeby chodził(a) z wyprutymi flakami. O, ktoś taki to dopiero zakała towarzystwa!

  • Trolluj T

    Oceniono 19 razy 5

    Jakby mi przyszło pracować z gimbo redahturami z Czerskiej, to też bym ich "hejtował" nienawistnie. Niezły, komunikacyjny pie...ik tam musi być generowany przez debilną nowomowę...

  • kotek.jaroslawa

    Oceniono 4 razy 4

    "Popracuj lepiej, i to szybko, nad swoją inteligencją emocjonalną"
    Wbrew temu, czo się wydaje autorowi tego artykułu, "inteligencja emocjonalna" nie oznacza opanowanego zachowania i nie uleganiu emocjom.
    Warto sprawdzić, zanim użyje się "mądrze wyglądającego" określenia.
    pl.wikipedia.org/wiki/Inteligencja_emocjonalna

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX