Kordek został w branży flipperowej prawie do końca życia. Przez większość kariery zawodowej pracował na rzecz najważniejszej firmy - Williams. Do przejścia na emeryturę w 1980 r. stworzył dla tego potentata blisko sto modeli. Polski projektant i konstruktor flipperów ma na koncie wiele innowacji i ulepszeń (np. poprawnie działający multiball), niemniej ustawienie łapek pozostało zdecydowanie najważniejszym. I to wystarczy do uznania go za współtwórcę pinballa. Jak napisał ktoś na anglojęzycznym forum internetowym: "Henry Ford nie wymyślił samochodu, ale sprawił, że każdy chciał nim jeździć. Steve Kordek też nie wymyślił flippera, on sprawił, że każdy chciał na nim grać".
Tworzył także inne maszyny do grania, a jeszcze jako emeryt konsultował i promował nowe flippery Williamsa, aż do dwóch rewolucyjnych modeli serii Pinball 2000, które niestety nie przyjęły się i zakończyły flipperową historię tego przedsiębiorstwa.
Kordek nie jest jedynym Polakiem, który zapisał się w dziejach flipperów. Brzmienie nazwisk znanych postaci flipperowych (w większości projektantów) nie budzi żadnych wątpliwości: Ed Krynski, Scott Slomiany, Ed Cebula, Greg Kmiec czy Louis Koziarz. Kiedy spojrzy się na nazwiska pracowników próbującej właśnie podbić rynek firmy Jersey Jack Pinball, niektóre z nich brzmią dla nas swojsko. Możemy więc z dumą powiedzieć - pinball to nasza robota!
Flipperowy słowniczek
Ball save - system przywracający kulkę do gry, jeśli utracimy ją zbyt szybko.
Combo - udana sekwencja określonych zagrań.
Display - duży elektroniczny wyświetlacz pokazujący wyniki, animacje, informacje odnośnie przebiegu gry etc. Zastąpił wcześniejsze liczniki, m.in. numeryczne (jak w kalkulatorach) i mechaniczne (obrotowe). Część producentów wprowadza obecnie monitory LCD.
Extra ball - dodatkowa kula, nagroda za dobry wynik lub premia za trafienie w wyznaczony cel.
Jackpot - najwyższa premia punktowa.
Match (końcówka) - losowanie po zakończeniu gry, dzięki któremu można dostać darmową grę.
Multiball - sytuacja, gdy w grze są jednocześnie dwie lub więcej kul.
Plunger - mechanizm wprowadzający kulę do gry.
Replay - darmowa gra za pobicie rekordu na konkretnej maszynie lub przekroczenie określonej liczby punktów.
Special - nagroda w formie darmowej gry, rzadziej ekstra kuli.
Tilt - mechanizm zapobiegający podnoszeniu lub potrząsaniu flipperem w celu uzyskania dodatkowego wpływu na kulę. Wyłącza łapki, więc gracz traci kulę. Slam tilt, aktywujący się zazwyczaj na skutek uderzenia w przednią część pinballa, kasuje wszystkie rozpoczęte gry, czasem również te zapłacone, choć nie rozpoczęte!
Gość: Gość
0
zdjecia jakies przydalyby sie rowiez :P