Pięć cech pracownika idealnego. Masz je? Sprawdź

Ani studia wyższe, ani też dobre CV nie gwarantują dobrej pracy - twierdzi Leszek Wolany ze szkoły programowania Coders Lab. Jego zdaniem jest pięć czynników, które decydują o tym czy pracownik zrobi karierę czy też nie. Jakie cechy powinien posiadać pracownik idealny?

Kompetencje twarde

Idealny pracownik ma wiedzę. Co więcej działalność biznesowa w coraz większym stopniu opiera się na wykorzystaniu nowoczesnych technologii informatycznych, a codzienne zadania wymagają znajomości zagadnień IT. Idealny pracownik stara się gonić za wiedzą w tym obszarze.

Umiejętność logicznego myślenia

Zdaniem eksperta na rozmowie kwalifikacyjnej można zapunktować właśnie umiejętnością logicznego myślenia (zdolnością odróżniania przyczyn od skutków i myśleniem analitycznym). Nie ma znaczenia fakt na jakie stanowisko się aplikuje.

Rozmowa kwalifikacyjna Rozmowa kwalifikacyjna fot. Gazeta.pl

Zdolność samodzielnego rozwiązywania problemów

Samodzielność - to wielka zaleta pracowników, coraz częściej doceniana przez wielkie przedsiębiorstwa.

Dobra organizacja pracy

O efektywności pracownika świadczy sposób, w jaki wykonuje codzienne zadania. Czy robi to w sposób zorganizowany i uporządkowany, w zgodzie z harmonogramem i listą priorytetów, odpowiednio zarządzając czasem i komunikując się ze współpracownikami? ? Tego wszystkiego można się nauczyć ? zapewnia ekspert Coders Lab. ? Wystarczy na bieżąco kontrolować swoje postępy - dodaje.

Nowa nadzieja Nowa nadzieja Fot. Shutterstock

Chęć do zwiększania kompetencji

Z danych Eurostatu, tylko 4 proc. Polaków w wieku od 25 do 64 lat bierze udział w jakimkolwiek szkoleniu lub kursie dokształcającym. ? My uczulamy naszych absolwentów, że ukończenie kursu to nie koniec nauki ? podkreśla Leszek Wolany. Staż lub praca na okres próbny zamienią się w umowę na czas nieokreślony, gdy pracodawca oprócz zapału i ambicji dostrzeże gotowość do dalszego szlifowania kwalifikacji.

Więcej o: