Kto rośnie w siłę, a kto traci? Oto największe światowe marki

Portal Interbrand przygotował ranking Best Global Brands 2016, który uwzględnia zyski i straty, jakie w ostatnim czasie poniosły największe firmy na świecie. Najlepiej trzymają się firmy technologiczne.
General Electric General Electric mat. prasowe

Miejsce 10. General Electric

General Electric zajmuje się zaawansowanymi technologiami z obszarów: energii, infrastruktury medycznej i transportowej, technologii użytkowych oraz usług finansowych. Według Interbrand marka GE warta jest obecnie ponad 43 mld dolarów i zyskała w ciągu roku 2 proc. wartości.

Miejsce 9. Mercedes-Benz

Niemiecki producent samochodów to druga marka motoryzacyjna w czołowej dziesiątce na świecie. Mercedes wart jest według Interbrand prawie 43,5 mld dolarów i zyskał od ostatniego rankingu 19 proc.

Amazon logo Amazon logo materiały prasowe

Miejsce 8. Amazon

Gigant sprzedaży internetowej zanotował największy wzrost wartości wśród marek z czołówki rankingu (33 proc.). Amazon wyceniany jest obecnie na ponad 50 mld dolarów.

Samsung Samsung  Dado Ruvic / Reuters / REUTERS / REUTERS

Miejsce 7. Samsung

Kojarzony obecnie głównie z produkcją smartfonów Samsung nie ma ostatnio dobrej prasy. Powodem są wybuchające baterie. Mimo wszystko wartość marki wciąż utrzymuje się na wysokim poziomie. Samsung wart jest prawie 52 mld dolarów i zyskał 14 proc.

IBM logo IBM logo  Lucy Nicholson / Reuters / REUTERS / REUTERS

Miejsce 6. IBM

To z kolei firma, która zanotowała największy spadek wartości w czołówce (19 proc.). Mimo wszystko jeden z najstarszych koncernów informatycznych wciąż trzyma się mocno. Wartość IBM to 52,5 mld dolarów.

Toyota logo Toyota logo Materiały partnera

Miejsce 5. Toyota

Największa marka motoryzacyjna na świecie. Toyota warta jest prawie 53,6 mld dolarów (wzrost wartości o 9 proc.).

Microsoft logo Microsoft logo materiały prasowe

Miejsce 4. Microsoft

Producent popularnego oprogramowania trzyma się w czołówce i osiąga wzrosty (8 proc.). Wartość Microsoftu to dziś blisko 73 mld dolarów.

Coca-Cola logo Coca-Cola logo materiały prasowe

Miejsce 3. Coca Cola

Na najniższym stopniu podium uplasował się producent napojów, które stały się symbolem popkultury. Mimo wysokiego miejsca, Coca Cola odnotowała w ostatnim czasie stratę wartości (7 proc.). Dziś marka ta warta jest ponad 73 mld dolarów.

Google logo Google logo materiały prasowe

Miejsce 2. Google

Dwie firmy zdecydowanie "odstawiły" konkurencję. Pierwszą z nich jest Google. Przedsiębiorstwo odpowiedzialne za najpopularniejszą wyszukiwarkę zanotowało zysk wartości w wysokości 11 proc. Interbrand wycenił Google?a na ponad 133 mld dolarów.

Apple logo Apple logo materiały prasowe

Miejsce 1. Apple

Liderem zestawienia jest główny konkurent Google'a - Apple. Producent technologii spod znaku nadgryzionego jabłka nie zanotował aż tak dużego wzrostu jak Google (5 proc.), ale wartość Apple'a wciąż jest nieosiągalna dla reszty i wynosi ponad 178 mld dolarów.

Więcej o: