Gazeta.pl > Logo24 >  Sport

Ćwiczenia: rozgrzewka idealna

Magdalena Ostrowska-Dołęgowska
06.12.2012 04:59
A A A Drukuj
Sportowa kontuzja może polegać na poderżnięciu gardła łyżwą albo wbiciu oszczepu w nerkę. Ale jest dużo łatwiejszy sposób, by doznać urazu - wystarczy zacząć grać bez rozgrzewki. Jeśli nie chcesz zmasakrować swoich mięśni, dobierz odpowiednie ćwiczenia do dyscypliny.

fot. Łukasz Falkowski

Skipy pozwolą ci podnieść temperaturę ciała i rozruszać mięśnie nóg, pośladkowe i biodrowo-lędźwiowe. Skip A to trucht (bardzo małymi kroczkami) z wysokim unoszeniem kolan. Unoś zgięte nogi do góry, jak najwyżej, ponad linię bioder. Nie ląduj na palcach, ale na całych stopach. Wykonuj ćwiczenie na miękkiej nawierzchni - nie na asfalcie, betonie, nawet nie na tartanie. Skip C (na zdjęciach) to naprzemienne uderzanie piętami o pośladki. Zrób po kilka serii na przemian. Ćwicz ok. 2-3 minuty.

ćwiczenia, Ćwiczenia: rozgrzewka idealna, Dynamiczne wykroki

Dynamiczne wykroki pomogą rozruszać mięśnie nóg, pośladkowe, biodrowo-lędźwiowe oraz boki tułowia i ramiona. Zrób wypad na prawą nogę i opierając ręce na ziemi po jej lewej stronie - zrób głęboki skłon. Wstań nie zmniejszając rozkroku i oprzyj kolano lewej nogi, która w tej pozycji jest z tyłu, na ziemi. Kolano prawej nogi ma pozostać dokładnie nad kostką, a kąt między udem a podudziem ma mieć 90 stopni. W tej pozycji wyciągnij lewą rękę do góry i przenieś ją nad głową na prawą stronę, mocno rozciągając lewy bok. Wstań i zrób wykrok na lewą nogę. Powtórz wszystkie czynności na tę stronę. Zrób po 10 wykroków na każdą ze stron.

ćwiczenia, Ćwiczenia: rozgrzewka idealna, Zrób 20 energicznych przysiadów

Zrób 20 energicznych przysiadów, by rozruszać mięśnie całego ciała. Zmusisz do działania mięśnie czworogłowe ud i biodrowo-lędźwiowe. W tym ćwiczeniu pracują również ramiona. Stań w małym rozkroku, stopy powinny być lekko rozchylone na boki, na zewnątrz. Zrób pełny przysiad, wymachując prostymi rękami w przód (od dołu), tak jakbyś chciał je złączyć przed twarzą. Wstając z przysiadu zrób wymach rąk do tyłu, tak jakbyś chciał się od czegoś odepchnąć.

Zobacz także
Skomentuj:
Zaloguj się

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX