"Gamingowa godzina policyjna". Chiny wprowadzają restrykcje dla graczy

Chiński rząd jest zdania, że tamtejsze dzieci i młodzież spędza zdecydowanie zbyt dużo czasu na graniu w gry komputerowe. A że ma spore możliwości, to postanowił tę sytuację zmienić.

Na temat ingerencji chińskiego rządu w życie swoich obywateli można by napisać niejedną książkę. W Państwie Środka nierzadko dochodzi do sytuacji, które z naszego punktu widzenia wydają się kuriozalne, tak jak cenzura treści związanych z Kubusiem Puchatkiem ze względu na jego rzekome podobieństwo do prezydenta Xi Jinpinga. Do śmiechu z pewnością nie jest samym Chińczykom, którzy w takiej rzeczywistości muszą funkcjonować.

Ile czasu można grać w Chinach?

Teraz twardą rękę chińskiego prawodawcy odczują tamtejsi gracze. Rząd uznał bowiem (poniekąd zresztą słusznie), że spędzanie kilku lub nawet kilkunastu godzin dziennie na graniu w gry komputerowe nie wpływa zbyt dobrze na dzieci i młodzież. Gorzej, że postanowił "coś" z tym fantem zrobić. Efektem są nowe regulacje prawne - w ich myśl gracze poniżej osiemnastego roku życia nie będą mogli rywalizować z innymi przez internet pomiędzy 22:00 a 8:00 rano, ich czas na granie zostanie ograniczony też do 90 minut w dni powszednie oraz do 3 godzin w świąteczne.

Na tym restrykcje się nie kończą. Rząd zwrócił także uwagę na problem mikrotransakcji, lootboxów i innych "mechanizmów niespodzianki", które coraz częściej goszczą w grach komputerowych. Tutaj małoletnich graczy będą obowiązywały limity: gracze pomiędzy ósmym a szesnastym rokiem życia będą mogli wydać miesięcznie do 200 juanów (około 110 złotych), a ci pomiędzy szesnastym a osiemnastym - dwa razy tyle.

 

Nie podano, w jaki sposób wspomniane przepisy mają być egzekwowane, ale należy pamiętać, że w Chinach obowiązuje system oceny obywateli mocno przypominający ten z "Black mirror", zatem należy uznać, że nawet jeśli odpowiednie narzędzia do kontroli jeszcze nie istnieją, to na pewno szybko zostaną stworzone.

Chiny są obecnie drugim - po Stanach Zjednoczonych - rynkiem gamingowym na świecie.

Więcej o: