Ten system zmienia bazgroły w realistyczne krajobrazy

Firma Nvidia opracowała system o zabawnej z perspektywy języka polskiego nazwie GauGAN. Jego możliwości są jednak na tyle imponujące, że raczej nikt się z niego śmiał nie będzie.

Jakiś czas temu pisaliśmy o interesującym algorytmie stworzonym przez studentów Politechniki Warszawskiej o nazwie Comixify. Dla przypomnienia – dzięki metodzie uczenia maszynowego program wybierał z filmu istotne kadry, a następnie przerabiał go na komiks. Dlaczego o tym mówimy? Ano dlatego, że program o podobnej zasadzie działania został zaprezentowany przez Nvidię. Z tą różnicą, że jego możliwości są jeszcze bardziej imponujące.

System o nazwie GauGAN (GAN to zbiór algorytmów sztucznej inteligencji, który potrafi sam się uczyć) potrafi bowiem tworzyć realistycznie wyglądające krajobrazy, dysponując bardzo ubogim materiałem źródłowym. W praktyce wygląda to tak – użytkownik rysuje plamy, których kolory oznaczają wybrany typ obiektów (skały, jezioro, niebo, woda etc.), a GauGAN robi z nimi… Cóż, najlepiej zobaczyć to na konkretnych przykładach:

 

Co ciekawe, jeśli dwóch użytkowników narysuje dokładnie taki sam obraz, to efekt końcowy w obu przypadkach będzie się różnił. Na razie system jest w fazie testów i nie wiadomo kiedy (i czy w ogóle) będzie dostępny dla zwykłych użytkowników. Jeśli tak się stanie, to zdecydowanie spadnie zapotrzebowanie na stockowe zdjęcia krajobrazów.

Więcej o: