Im więcej reklam alkoholu, tym więcej pije młodzież

"Reklamy naprawdę mają wpływ na młodych ludzi. Nasze badanie dowodzi, że ci, którzy oglądają reklamy nie tylko wybierają napoje prezentowanych marek, ale również piją więcej alkoholu w ogóle". Naukowcy ostrzegają przez wpływem reklam na nieletnich.

Najnowsze badania przeprowadzone przez grupę naukowców z Uniwersytetu w Bostonie dowodzą, że młodzież, która ogląda reklamy alkoholu znacznie częściej po niego sięga.

- Reklamy naprawdę mają wpływ na młodych ludzi. Nasze badanie dowodzi, że ci, którzy oglądają reklamy nie tylko wybierają napoje prezentowanych marek, ale również piją więcej alkoholu w ogóle -  mówi autor badania dr Timothy Naimi.

W badaniu wzięło udział ponad 1000 osób w wieku od 13 do 20 lat. Młodzież była pytana o to, jak często ogląda reklamy oraz ile alkoholu wypiła w ciągu ostatniego miesiąca.

Okazało się, że osoby, które nie przypominają sobie żadnej reklamy wypijają przeciętnie 14 drinków miesięcznie. Ci, którzy pamiętają reklamy konkretnych alkoholi wypijają  średnio o 33 drinki więcej w ciągu miesiąca. Młodzież, która ogląda najwięcej reklam alkoholu wypija ponad 200 drinków miesięcznie.

Zgodnie z ustawą o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi w  Polsce obowiązuje zakaz promocji mocnych alkoholi. Reklamowane może być wyłącznie piwo pod warunkiem, że spot emitowany jest między godziną 20 a 6 rano, nie jest skierowany do dzieci i młodzieży, a jego treść nie sugeruje, że picie alkoholu warunkuje sukces życiowy. Reklama może pojawić się na bilbordzie, jeśli 20 proc. jego powierzchni zajmie napis dotyczący szkodliwości alkoholu i zakazu sprzedaży nieletnim.

Więcej o: