"Twój Weekend" kupiony po to, aby go zamknąć. Wszystko w imię walki z seksizmem

Ci, którzy snuli marzenia o staniu się polskim Hugh Hefnerem muszą odłożyć je na później lub zacząć je realizować od zera.

Gdy w grudniu 2018 roku prawa do pisma „Twój Weekend” zostały wystawione na allegro bez ceny minimalnej wielu zastanawiało się, w czyje ręce trafi ten, jakby nie patrzeć, dość rozpoznawalny tytuł. Poprzedni właściciele próbowali zerwać z wizerunkiem czasopisma pornograficznego, wykonując nie do końca zrozumiałe ruchy (obok zdjęć roznegliżowanych kobiet pojawiały się teksty historyczne, traktujące między innymi o… Wołyniu). Ostatecznie próby zawojowania rynku pism lifestyle’owych się nie powiodły i „Twój Weekend” trafił na sprzedaż.

Okazało się, że podupadający „świerszczyk” został kupiony przez pracowników agencji VML, portalu Gazeta.pl i studia produkcyjnego Papaya Films, wspomagani przez przedstawicieli i przedstawicielki fundacji Sukces pisany Szminką, agencji Wavemaker, banku BGŻ BNP Paribas i firmy Mastercard. Dlaczego? „Po to, żeby zamknąć. Żeby pokazać, że nikt więcej nie powinien czerpać wiedzy o kobietach, partnerstwie, seksie i relacjach tylko z takich magazynów.” Bohaterkami okładki ostatniego wydania „Twojego Weekendu” są Orina Krajewska, Ewa Kasprzyk i Joanna Jędrzejczyk. Oprócz nich „Dziewczynami numeru” (to nawiązanie do stałej rubryki pisma) zostały Karolina Czarnecka, Betty Q i Ela Hübner.

Tak pomysłodawcy całej akcji motywują swoje działania:

Całe pokolenie współczesnych mężczyzn z wypiekami na twarzy kupowało “TwójWeekend”, by spróbować zakazanego owocu, podglądać “dorosłe sprawy”, czerpać wiedzę o seksie i dziewczynach. Dziś są naszymi ojcami, współpracownikami, szefami, kolegami, często nieświadomymi stereotypów, którymi wciąż się posługują. Dlatego potrzebujemy szczerej dyskusji o wizerunku płci, relacjach partnerskich, równouprawnieniu i o tym, jak codziennie wprowadzać je w życie. Bo równość jest nam potrzebna: w pracy, w szkole, w domu.
„Ostatni Twój Weekend”, który przygotowaliśmy, trafia do kiosków z okazji Dnia Kobiet (można je kupić od czwartku 7 marca). Jest całkowitym zaprzeczeniem tego, czym pismo było przez ostatnie 27 lat. Zachowaliśmy oryginalne nazwy rubryk magazynu (pamiętacie "Wasze fantazje" albo "Dziewczyny numeru"?) , ale wypełniliśmy je nową narracją. Kobiety w naszym numerze nie są sprowadzone do roli przedmiotów do oglądania, mówią swoim głosem, decydują o sobie. Opowiadają swoje historie i fantazje. Znajdziecie w nim też refleksje mężczyzn - o pułapkach tradycyjnej męskości, ukrytych stereotypach i relacjach partnerskich.

'Ostatni Twój Weekend''Ostatni Twój Weekend' Fot. Weronika Ławniczak (Papaya Films)

Więcej o:
Komentarze (2)
"Twój Weekend" kupiony po to, aby go zamknąć. Wszystko w imię walki z seksizmem
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: XKONTAKTY.PL

    0

    Spotykaj się na realne seks spotkania. Możesz poznać kobiety z Twojego miasta zupełnie za darmo, jedynie co musisz to założyć darmo konto w naszym serwisie.
    Nasz serwis oferuje w 100% Realne spotkania, oraz gwarantujemy 100% dyskrecję.

    Wejdź i umawiaj się na gorące sex randki już dzis: XKONTAKTY.PL

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX