6 wskazówek, jak przygotować się do biegu z przeszkodami

Survival Race

Survival Race (Naskrent Piotr)

Czy ukończyłeś już kiedyś bieg z przeszkodami? Jeśli tak, to wiesz, że może to być test dla twojej wytrzymałości, zwinności i siły woli. Ale czy tak się stanie, zdecydujesz sam, bo możesz też nastawić się na dobrą zabawę w gronie znajomych. Wszystko zależy od tego, co chcesz osiągnąć i jak się przygotujesz. A więc do dzieła.

1. Zdefiniuj swój cel

Motywacja do treningów, test własnej formy, a może rozrywka lub integracja ze znajomymi? Pomyśl przez chwilę i wyobraź sobie siebie na mecie – jak chcesz się czuć, wyglądać i kogo mieć przy sobie? Zapisz odpowiedzi i wracaj do nich regularnie (keep your eyes on the prize).

2. Dobierz właściwy poziom trudności

Na Survival Race do wyboru masz trzy dystanse z adekwatnie dopasowanym poziomem trudności przeszkód:

STARTER 3 km i 15 przeszkód, wybierz go, jeśli nie trenujesz, ale chcesz spróbować swoich sił.

WARRIOR 6 km i 30 przeszkód, jeśli jesteś sprawny fizycznie, ale nie trenujesz regularnie.

MACHINE 12 km i 50 przeszkód, gdy chcesz sprawdzić nasze wszystkie przeszkody i zmotywować się do regularnych treningów.

3. Podejmij wyzwanie i zapisz się

To może wydawać się proste, ale zazwyczaj jest to najtrudniejsza przeszkoda do pokonania – ty sam. Pokonaj swoje ograniczenia, wyjdź ze strefy komfortu i działaj.

Survival RaceSurvival Race Survival Race

4. Motywuj się do treningów bardziej efektywnie

Jesteśmy stworzeni do życia w grupie. Z badań wynika, że twoi znajomi są najlepszą formą motywacji do treningów. Warto zebrać swoją ekipę również z innych powodów – można nawzajem sobie pomagać, w grupie zapisy są tańsze, jest z kim celebrować wspólne osiągnięcia, a po latach będziesz miał z kim wracać do bezcennych wrażeń.

5. Zadbaj o wszechstronny rozwój ciała

OK, masz już bilet na konkretne wydarzenie, zebrałeś swoją drużynę – a więc do roboty! Przeszkody zaprojektowane są tak, byś mógł w pełni sprawdzić sprawność i siłę charakteru. Pierwsza zasada treningu do tego typu biegów to wszechstronny, zróżnicowany rozwój ciała:

• Wzmacniaj górne partie mięśni. Silne ramiona, klatka piersiowa i ręce są podstawą do pokonania wielu bardziej wymagających przeszkód (np. wspinaczka na linach).

• Wytrenowany brzuch oraz plecy przydadzą się szczególnie tam, gdzie będzie trzeba wykazać się zwinnością, podskokiem lub przeciskaniem się przez wąskie przejścia.

• Dzięki licznym przystankom nie potrzeba dużej wytrzymałości, ale warto przyzwyczaić nogi do podbiegów, zbiegów oraz równomiernego truchtu, który da ci złapać oddech i zregenerować siły przed kolejnymi przeszkodami.

• Ćwiczenia sprawnościowe i motoryczne są kluczowe. Pamiętaj, by dobrze się rozgrzewać i rozciągać, bo to wbrew pozorom bardzo ważny element. Zyskasz większą świadomość ciała i zabezpieczysz się przed kontuzjami.

6. Przygotuj odpowiednią zbroję

Podczas biegu będziesz miał kontakt z wodą i ziemią, co wcale nie będzie ci przeszkadzać, jeśli się dobrze przygotujesz. Potrzebne ci będą:

• Koszulka i spodenki – najlepiej ze specjalnego szybkoschnącego materiału (taką koszulkę otrzymasz np. w pakiecie startowym Survival Race). Byle nie była to bawełna, bo nasiąknie wodą i będzie dodatkowym balastem.

• Buty – lekkie, najlepiej z siatki, z szeroką podeszwą terenową.

• Skarpetki – mogą być wysokie, ucisk lepiej odprowadzi krew z łydek i dodatkowo zabezpieczy przed otarciami.

Im lepiej się przygotujesz, tym większą satysfakcję osiągniesz po przekroczeniu mety. Gotowy?! A więc do dzieła – zapisz się i trenuj, by zdobyć swój zasłużony medal!

Jeśli chcesz więcej wskazówek, możesz skorzystać z darmowego systemu treningów online lub pomocy ekspertów. Więcej informacji znajdziesz na: www.survivalrace.pl

Survival RaceSurvival Race fot.Pawel Naskrent/maratomania.pl

ZOBACZ WIDEO

Zobacz także
  • Qatar Airways Jakie są najlepsze linie lotnicze na świecie?
  • 'Mamy psychozę lajkingu' "Mamy psychozę lajkingu" - rozmowa z Tomaszem Szlendakiem
  • Na co uważać przy wynajmie samochodu? Na co uważać przy wynajmie samochodu?

Polecamy