Wielka matura z wiedzy o zegarkach

Matura z zegarków

Matura z zegarków (materiały własne)

Magazyn "LOGO" oraz portal "Zegarki i Pasja", przy wsparciu medialnym grupy "Czasoholicy", zapraszają do wzięcia udziału w konkursie z wiedzy o zegarkach stylizowanym na prawdziwą maturę.

Co to jest zegarek kwarcowy, czym różni się chronograf od chronometru, z jaką marką kojarzy się postać Jamesa Bonda, z jakimi dyscyplinami sportu kojarzone są poszczególne marki zegarków, jakie kryteria musi spełniać zegarek, by móc nosić miano „Swiss Made”…?

Wiele pytań, na które każdy miłośnik zegarków powinien znać odpowiedź!

Ale czy aby na pewno zna? Sprawdźmy to!

Startuje pierwsza edycja konkursu „Matura z wiedzy o zegarkach”

Od grudnia 2018 do maja 2019 co miesiąc w magazynie „Logo” publikowane będą próbne arkusze egzaminacyjne, a na portalu „Zegarki i Pasja” w specjalnej sekcji publikowane będą każdego miesiąca nowe materiały edukacyjne, dzięki którym nasi Czytelnicy mogą poszerzać swoją wiedzę o zegarkach i przygotować się do naszej matury. Finał akcji nastąpi w maju 2019 r., gdy na prawdziwej sali gimnastycznej odbędzie się egzamin pisemny.

W wielkim finale sprawdzimy wiedzę uczestników, którą zdobywali lub uzupełniali przez cały czas trwania akcji. W naszym konkursie będzie mógł wziąć udział każdy, kto zapisze się do matury i opłaci wpisowe. Zapisy będą prowadzone przez portal „Zegarki i Pasja” z podziałem na amatorów i profesjonalistów. Bez względu na poziom wiedzy i branżę, uczestnicy zmierzą się z tą samą maturą.

Finał odbędzie się w sali gimnastycznej jednej z warszawskich szkół, gdzie zorganizujemy test dla 200 osób stylizowany na prawdziwą maturę. Zapisy do udziału w finale akcji będą możliwe poprzez portal Zegarki i Pasja od stycznia 2019 roku.

Liczba miejsc będzie ograniczona!

Matura z zegarkówMatura z zegarków materiały własne

Za najlepiej napisaną maturę przewidujemy dwie nagrody główne, a dla wszystkich uczestników Partnerzy akcji zafundują start packi z gadżetami.

Mecenasami wydarzenia są marki Longines, Rado, Certina oraz Tissot.

Akcję „Matura z wiedzy o zegarkach” kierujemy nie tylko do hobbystów czy też posiadaczy kolekcji prestiżowych zegarków, ale również do marzycieli i osób wkraczających dopiero w fascynujący świat mikromechaniki.

W naszej akcji może wziąć udział każdy, od profesjonalistów, poprzez osoby, które zakup zegarka traktują jako inwestycję, po laików, którzy chcą poznać świat zegarmistrzostwa i lepiej go zrozumieć.

Zależy nam na popularyzacji wiedzy o zegarkach w Polsce. O ile w dobrym guście jest w męskim świecie znać różnicę między whisky szkocką a irlandzką, to wierzymy, że różnica między mechanizmem z automatycznym naciągiem a mechanizmem kwarcowym stanie się równie oczywista i powszechnie znana

– mówi Marcin Kasprzak, redaktor naczelny magazynu „Logo”.


Pytania nie będą dotyczyć wyłącznie skomplikowanych kwestii technicznych, ale także ogólnej znajomości marek, kontekstów kulturowych czy podstawowych wydarzeń ze świata zegarków i zegarmistrzostwa.

Liczę, że wiele osób, dla których zegarki to pasja, po prostu będzie chciało sprawdzić swoją wiedzę podczas trwania naszej akcji oraz podczas jej finału w maju. Równocześnie mam nadzieję, że pierwsza edycja „Wielkiej matury z wiedzy o zegarkach” dotrze do szerokiego grona osób, które dotychczas nie były świadome jak fascynujący i wciągający jest świat zegarków i zegarmistrzostwa. Środowisko zegarkowe w Polsce z każdym rokiem się rozrasta, a taka „matura” może być dobrym powodem, by zachęcić do zdobywania i uporządkowania swojej wiedzy w tym zakresie, a przy okazji wygrać atrakcyjne nagrody

– mówi Maciej Kopyto, redaktor naczelny wydawnictwa „Zegarki i Pasja”.

Akcję wspiera medialnie także największa i najprężniej działająca grupa na facebook’u o tematyce zegarkowej – „Czasoholicy”. Grupa licząca obecnie ponad 30 000 członków jest bardzo różnorodną grupą w najlepszym tego słowa znaczeniu. To miejsce, gdzie osoby z ogromną wiedzą dzielą się nią z tymi, stawiającymi pierwsze kroki w zegarkowym świecie.

CzasoholicyCzasoholicy Czasoholicy

Zapraszamy od 1 grudnia 2018 do comiesięcznej lektury magazynu LOGO i sprawdzania swojej wiedzy podczas rozwiązywania próbnych arkuszy egzaminacyjnych.

Równocześnie zachęcamy do regularnego odwiedzania portalu i sekcji poświęconej naszej akcji, gdzie każdego miesiąca będą publikowane nowe materiały edukacyjne dotyczące zegarków i zegarmistrzostwa poszerzające wiedzę i przygotowujące do finału akcji w maju 2019!

TU ZNAJDZIESZ ROZWIĄZANIE 1. ARKUSZA (Z GRUDNIOWEGO NUMERU „LOGO”)

Mecenasi wydarzenia - marki Longines, Rado, Certina oraz Tissot.

Longines, Rado, Certina, TissotLongines, Rado, Certina, Tissot Longines, Rado, Certina, Tissot






Zobacz także
  • Sony PlayStation Classic PlayStation Classic - jak retro konsola sprawdza się w akcji?
  • Nowe BMW serii 8 Coupé Nowe szaty króla | BMW serii 8 Coupé
  • Jak przejść na ty ze współpracownikami Najlepsze sposoby przechodzenia na ty

Polecamy