Motocykliści kontra rak prostaty - DGR 2019 za nami

W sobotę (28.09.2019) warszawskie ulice opanowały klasyczne i customowe motocykle. Wszystko to w ramach międzynarodowej akcji charytatywnej - The Distinguished Gentleman's Ride.

Warszawscy motocykliści już po raz siódmy wzięli udział w tej międzynarodowej imprezie. Wydarzenie odbyło się w jednym terminie w ponad 700 miastach na świecie – w Polsce: w Łodzi, Krakowie, Wrocławiu i Gdańsku. Celem DGR jest propagowanie profilaktyki badań w kierunku wykrywania raka prostaty oraz wspieranie przeciwdziałania fali samobójstw wśród mężczyzn. Dodatkową ideą, jest to by przejazd był dżentelmeński – uczestnicy ubierają się elegancko, w garnitury/koszule, co przy okazji ma na celu łamanie stereotypów dotyczących motocyklistów. Uczestnicy wydarzenia bardzo poważnie podeszli do tematu i charakteru imprezy. Sobotnia parada był prawdziwym pokazem szyku i elegancji.

Motocyklistów w tym roku ugościła Elektrownia Powiśle. Industrialna przestrzeń tej lokalizacji idealnie wpisała się w klimat całego wydarzenia. W Elektrowni zorganizowano start i finał całej imprezy, natomiast postój parady odbył się na Targu Śniadaniowym na Żoliborzu. Przejazd eskortowała stołeczna policja, a o zabezpieczenie zadbał Moto Auto Klub i Fundacja Motocyklowe Ratownictwo Medyczne Moto-Medic.

W tym roku dla uczestników przygotowano szereg atrakcji, w tym m.in. starter packi z gadżetami charakterystycznymi dla DGR oraz konkursy w aż sześciu kategoriach. Najładniejszy motocykl został wybrany przez Magazyn Custom. Stylizacje oceniała i nagrodziła firma Tailors Club. Natomiast w kategorii na najładniejszą brodą, wąsy i fryzurę wyboru dokonali specjaliści z Warszawskiej Izby Lordów. Nagrodzony został również posiadacz motocykla o największym przebiegu – nagrodę wręczył Mr Detalider. Zwycięzcy dostali również dodatkowe nagrody od firm Sharp i Babyliss.

Podczas wydarzenia odbywała się zbiórka funduszy na badania nad rakiem prostaty i realizację programów prewencji samobójstw wśród mężczyzn. Tegoroczny cel to 7 mln USD. Darczyńca, który zarejestrował się jako uczestnik warszawskiej akcji, i który wpłacił najwięcej pieniędzy również został wyróżniony. W trzech kategoriach tj. najładniejszy motocykl, najładniejsza stylizacja, najwięcej wpłaconych pieniędzy przyznano specjalnie przygotowane na tegoroczną edycję DGR statuetki, które w przyszłym roku zostaną przekazane kolejnym zwycięzcom.

W promowanie DGR włączyły się ambasadorki Marta Dyks i Marcelina Zawadzka, a merytorycznie DGR wspierało HIFU Clinic - Centrum Leczenia Raka Prostaty, które reprezentował dr Piotr Dzigowski. Sponsorem globalnym wydarzenia jest Triumph Motorcycles.

Więcej na temat akcji na oficjalnej stronie DGR tj. gentlemansride.com i na Facebooku.

Więcej o: