Jak zwracać zakupy w popularnych sklepach z ubraniami?

Każdy większy sklep ma własną politykę zwrotów, szczegółowe regulaminy oraz generowane automatycznie formularze. Jak rozwiązują kwestię zwrotów sprzedażowi giganci?

Asos.com

Ubrania kupione w sklepie internetowym można zwrócić, nadając darmową paczkę na poczcie. Wcześniej wystarczy wypełnić formularz ReBOUND, w którym można zaznaczyć powód oddania produktu – oprócz wad m.in. niewłaściwy rozmiar. Asos informuje, że przesyłka ze zwrotem może dotrzeć do siedziby maksymalne po 14 dniach, a 10 dni później na twoim koncie pojawią się pieniądze.

H&M

Produktów zamówionych w sklepie internetowym nie można zwracać w sklepach stacjonarnych. Ale procedura odsyłania jest prosta – wystarczy włożyć do pudełka, w którym przyszło zamówienie, formularz zwrotu oraz produkty. Ta operacja kosztuje 3,90 zł. Dodatkowy atut: bieliznę i kostiumy kąpielowe też można zwracać, pod warunkiem, że nie były noszone i są w oryginalnym stanie.

Zara

Zwrot jest bezpłatny, wystarczy dostarczyć towar do jednego ze sklepów. Zwracane artykuły muszą znajdować się „w takim samym stanie, w jakim zostały zakupione”. Obostrzenia dotyczą kąpielówek, które powinny mieć nienaruszoną naklejkę higieniczną. Bielizna nie podlega wymianie ani zwrotowi. Dodatki, perfumy i wody toaletowe powinny być zwrócone wraz z kompletnym oryginalnym opakowaniem. Klient ma na zwrot 30 dni od otrzymania e-maila potwierdzającego wysyłkę zamówienia.

Mango

Klienci mają 14 dni od daty odebrania zamówienia na skorzystanie z przysługującego im prawa do anulowania zakupu. Gdy produkt „nie spełnia oczekiwań”, można go wymienić na taki sam w innym rozmiarze lub zwrócić. Odzież „nie może być używana ani prana”. Ze względów higienicznych bielizna, stroje kąpielowe oraz kolczyki nie podlegają wymianie ani zwrotowi. Metki muszą być przyczepione do artykułu. Zwrotu pieniędzy oczekuj od 3 do 12 dni roboczych.

Reserved

Firma uznaje, że zwrotowi bądź wymianie podlega towar, który „nie nosi śladów użytkowania, nie został w żaden sposób uszkodzony, posiada oryginalnie przymocowane wszelkie stałe oznaczenia, w szczególności nieuszkodzone etykiety i metki, znajduje się w oryginalnym nienaruszonym opakowaniu, jeżeli w takie opakowanie był zaopatrzony”. Nie można oddać majtek ani rzeczy z outletu.

Zalando

Sklep internetowy przewiduje aż studniowe prawo zwrotu „nietrafionych” zakupów. Jak to zrobić? „Włóż oryginalnie zapakowany produkt do kartonu i zamknij paczkę. Etykietę z kodem kreskowym naklej na przesyłkę w miejscu starej etykiety”. Zwrot wpłaty zajmuje maksymalnie 14 dni od dotarcia przesyłki.

Więcej o: