Supreme, ciuchy z memów i pasek Gucci

Balenciaga to jedna z marek, która najczęściej inspiruje Sydneya

Balenciaga to jedna z marek, która najczęściej inspiruje Sydneya (Instagram @siduations)

Charakterystyczny logotyp, który jest doskonale znany nie tylko tym, którzy z wypiekami na twarzy śledzą newsy ze świata streetwearu, został uznany najpotężniejszym na świecie. Tego między innymi dowiadujemy się z raportu "Year 2018 in fashion", przygotowanego przez sklep Lyst.

Raport Lyst powstał na bazie aktywności użytkowników w serwisie. Czytamy w nim, że w 2018 roku sklep odwiedziło ponad 80 milionów użytkowników ze 120 krajów. Analizując ich zakupy i zapytania, dowiedzieliśmy się sporo na temat tego, co w mijającym roku rozpalało świadomość konsumentów.

Supreme najpotężniejszym logo

Jeśli chodzi o siłę marek, to Supreme nie miało sobie równych w 2018 roku. Liczne kolaboracje, ilość wyszukiwań (wzrost o 1000% względem poprzedniego roku) i wysoka cena ubrań i akcesoriów także na rynku wtórnym sprawiła, że czerwono-białe logo zostało uznane najpotężniejszym w 2018. Na drugim i trzecim stopniu podium uplasowały się Champion i Fila, a na kolejnych odpowiednio Prada, Fendi, Gucci, Kappa, Versace, Louis Vuitton i Celine.

 

Paski rządzą

Jeśli chodzi o konkretne przedmioty pożądania, to pierwsze dwa miejsca w zestawieniu należą do pasków. Przoduje w nim ten z logo Gucci w postaci klamry, co dowodzi, że ostentacyjne szpanowanie drogimi akcesoriami nadal ma się dobrze (w 2018 roku szukano go w serwisie ponad pół miliona razy). Na drugim miejscu znalazł się biały pasek marki Off White, a na trzecim – rajstopy z logo Fendi.

 

Najważniejsze trendy w modzie 2018

Kultura internetowa – a konkretnie memy – nie mogły pozostać bez wpływu także na świat mody. Chociaż bardziej trafne byłoby określenie, że to niektóre elementy mody stały się viralem – jak chociażby ogromne puchowe kurtki, szpilki–crocsy i siedmiowarstwowe kurtki. Autorzy raportu zwrócili także uwagę na coraz popularniejszy trend „tatusiowej” mody (wzrost zainteresowania o 439%) oraz ubrania w kolorach neonowych.

 

ZOBACZ WIDEO

Zobacz także
  • Sony PlayStation Classic PlayStation Classic - jak retro konsola sprawdza się w akcji?
  • Nowe BMW serii 8 Coupé Nowe szaty króla | BMW serii 8 Coupé
  • Jak przejść na ty ze współpracownikami Najlepsze sposoby przechodzenia na ty

Polecamy