Ciastka Oreo z logo Supreme osiągają niedorzeczne ceny na aukcjach

Opakowanie trzech ciastek Oreo w specjalnej, limitowanej edycji w czerwonym kolorze i z logo Supreme oryginalnie było sprzedawane za 8 dolarów. Oczywiście wszystkie z nich natychmiast znalazły nabywców, którzy oferują je za kilkaset razy więcej. I wiecie co? To działa.

Chyba żadne inne logo nie ma takiej mocy, jak Supreme. Założona w 1994 roku przez Jamesa Jebbię i spopularyzowana przez cały tabun celebrytów (głównie raperów, takich jak Tyler The Creator i reszta ekipy Odd Future, a także Gucci Mane, Raekwon i Nas) od dłuższego czasu znajduje się na fali wznoszącej. Pomimo dość wysokich cen ubrania i akcesoria z charakterystycznym logo sprzedają się wręcz na pniu. Dotyczy to także produktów dość niecodziennych, jak okolicznościowe wydanie „New York Post”, oraz… ciastek.

Jednym z elementów promujących nową kolekcję Supreme była specjalna edycja ciastek Oreo. Słodycze zmieniły kolor na czerwony, a napis „Oreo” został zastąpiony przez „Supreme”. Nie podano informacji, ile promocyjnych opakowań trafiło do sprzedaży – wiadomo, że kosztowały dwa razy drożej, niż tradycyjne Oreo, czyli osiem dolarów zamiast czterech (co i tak nie jest małą sumą za trzy ciastka). To, co stało się później, trudno nazwać inaczej, niż szaleństwem.

Kilkanaście tysięcy dolarów za ciastka

Bo choć nie jest żadnym zaskoczeniem, że logo Supreme potrafi sprzedać wszystko po zawyżonej cenie, to takiej przebitki na paczce ciastek chyba nikt się nie spodziewał. Na ebayu można znaleźć aukcje, na których licytacja zatrzymała się na 100-200 dolarach, ale trafiają się też lepsze przypadki – na przykład taki z kwotą przekraczającą… 17 tysięcy dolarów!

17 tysięcy dolarów za paczkę ciastek Oreo17 tysięcy dolarów za paczkę ciastek Oreo ebay

Będziemy z uwagą obserwować dalszy rozwój sytuacji – do zakończenia licytacji pozostały jeszcze aż cztery dni…

Supreme najpotężniejszym logo

Jeśli chodzi o siłę marek, to Supreme nie miało sobie równych w 2018 roku. Liczne kolaboracje, ilość wyszukiwań (wzrost o 1000% względem poprzedniego roku) i wysoka cena ubrań i akcesoriów także na rynku wtórnym sprawiła, że czerwono-białe logo zostało uznane najpotężniejszym w 2018. Na drugim i trzecim stopniu podium uplasowały się Champion i Fila, a na kolejnych odpowiednio Prada, Fendi, Gucci, Kappa, Versace, Louis Vuitton i Celine.

Więcej o: