Nowa Mazda 3 w obiektywie Rankina

Słynny artysta stworzył serię fotografii wspierających premierę Nowej Mazdy 3. Koncepcji sesji przyświeca hasło: "zaprojektowana, by poruszać". Fotografie hołdują pracy rąk rzemieślników modelujących nową Mazdę 3 oraz ukazują samochód jako dzieło sztuki.

Mazda 3, która miała premierę na ubiegłorocznych targach w Los Angeles, teraz została zaprezentowana na zdjęciach autorstwa Rankina. Ten brytyjski artysta, na co dzień działający w Londynie, stoi na czele reklamowych i redakcyjnych innowacji od 1991 r., odkąd został współtwórcą magazynu „Dazed & Confused” i wprowadził niepowtarzalną estetykę do fotografii oraz portretów modowych. W swojej karierze Rankin sportretował królową Wielkiej Brytanii, Daniela Craiga, Kate Moss, Davida Bowie, Monicę Bellucci i setki innych znakomitych osobistości.

Z okazji debiutu Nowej Mazdy 3, Rankin wykorzystał swój zmysł artystyczny, by uwolnić emocje, które wyzwala najnowszy model samochodu – zgodnie z motto głównego inżyniera Mitsui Hitomi, „zaprojektowana, by poruszać”. Jest tu także opowieść o czystej radości z prowadzenia samochodu i zachwyt nad jego sylwetką, tak w ruchu, jak i podczas postoju.

Nowa Mazda 3 w obiektywie RankinaNowa Mazda 3 w obiektywie Rankina Rankin

Podsumowując sesję zdjęciową, Rankin powiedział:

Pragnąłem pokazać nie tylko samą Mazdę 3, ale także emocje, jakie wzbudza jej widok. Chciałem stworzyć fotografie głęboko zmysłowe więc podszedłem do realizacji sesji w całkowicie odmienny sposób. Użyłem światła i stworzyłem ruch poprzez rzeczywiste, a nie retuszowane ruchy kamery, co dosłownie ożywiło samochód w oczach widza.

Celem było uchwycenie osobowości Nowej Mazdy3 i wyeksponowanie energii i uczuć, które mistrzowie modelowania Takumi wkładają w ręczne przygotowanie każdego modelu samochodu w glinie.

Nasza filozofia projektowania nosi nazwę Kodo: Dusza Ruchu i zawiera w sobie prostą wizję celu. Rankin znalazł cudowny sposób na ukazanie samochodu jako dzieła sztuki

– powiedział Jo Stenuit, Dyrektor Designu Mazda Motor Europe.

Ostateczny projekt wiernie oddaje emocje, które towarzyszą tak ważnemu dla naszej marki modelowi – pierwszemu z nowej generacji samochodów Mazdy. Każda fotografia niesie ze sobą znaczące emocje, od wigoru po spokój, które Rankin zatrzymał w swoich kadrach.

Nie można pracować z artystą i próbować ograniczać jego wizję. W ramach tego projektu spotkały się dwie marki-osobowości, które wspólnie tworzą piękne dzieło sztuki.

– powiedział Stenuit.

Rankin swoje zdjęcia publikuje nie tylko w wydawanych przez siebie magazynach, ale także w Elle, Vogue, Esquire, GQ, Rolling Stone oraz Wonderland, a jego prace eksponowane są w wielu znakomitych galeriach sztuki współczesnej, jak MoMA w Nowym Jorku czy Victoria & Albert Museum w Londynie.

Więcej o: