Elektromobilność dla każdego

Škoda zmienia zasady gry i wkracza na rynek elektromobilności. Zelektryfikowane modele marki będą dostępne w finansowaniu zbliżonym do dobrze znanych ofert na konwencjonalne samochody spalinowe.

Postawy konsumenckie Polaków dość mocno zmieniły się na przestrzeni ostatnich lat. Przestaliśmy chociażby traktować zakup samochodu jako inwestycję na lata podobną do nabycia mieszkania. I słusznie, bo w przeciwieństwie do mieszkań pojazdy szybko tracą na wartości. Do tej zmiany przyczyniło się w dużym stopniu upowszechnienie nowych metod finansowania pojazdów, takich jak kredyt i leasing z niskimi ratami oferowane przez Volkswagen Financial Services. Na czym polega ich nowatorstwo? Decydując się na takie finansowanie, klienci spłacają tylko przewidywaną utratę wartości samochodu w czasie trwania umowy, a nie całą jego wartość. Efektem są wyjątkowo niskie raty. Umowę można podpisać na okres 2-, 3- lub 4-letni. To m.in. dzięki takim rozwiązaniom rok 2018 był rekordowy pod względem sprzedaży nowych aut – zarejestrowano ich u nas ponad 600 tys.

Kup teraz

Dodatkowo Škoda we współpracy z Volkswagen Financial Services jako pierwsza w Polsce umożliwiła klientom zakup samochodów bez wychodzenia z domu. W jaki sposób? Uruchamiając sprzedaż online, która ogranicza formalności do minimum. W sklepie internetowym przygotowano oferty nie tylko dla klientów indywidualnych, ale i biznesowych. Według szacunków marki do 2024 r. z tej formy zakupu samochodu skorzysta 850 osób. Od przyszłego roku do gamy modeli dostępnych online dołączy pierwszy elektryczny samochód Škody – CITIGOe iV.

Elektryczny układ napędowy Skody CITIGOe iVElektryczny układ napędowy Skody CITIGOe iV fot. Skoda

Pierwszy elektryk marki

CITIGOe iV to początek nowej ery dla Škody – w swojej 124-letniej historii Czesi nie mieli jeszcze auta na prąd. Z technicznego punktu widzenia to bliźniacza do odświeżonego Volkswagena e-Up! konstrukcja, ale ma od niego większy o 4,5 kWh akumulator (36,8 kWh). To nawet więcej niż obecnie w e-Golfie (35,8 kWh), którym wybraliśmy się w sierpniu na wycieczkę do Trójmiasta. Małą Škodę do poziomu 80% naładujemy w ciągu godziny na stacji szybkiego ładowania (CCS) o mocy 40 kW. Z ładowarką naścienną AC (7,2 kW) ten czas wyniesie nieco ponad cztery godziny. Zasięg samochodu zgodnie z WLTP to 260 km, od 0 do 100 km/h rozpędza się w 12,5 s, a prędkość maksymalna auta to 130 km/h. Akumulatory ulokowano w podłodze, więc bagażnik wciąż zmieści 250 l.

Cena CITIGOe iV w wersji wyposażenia Ambiente to 81 900 zł. W przygotowanej przez Volkswagen Financial Services ofercie Škoda Kredyt Niskich Rat, miesięczne raty za ten miejski e-samochód wyniosą zaledwie 778 zł (przy założeniu 25% wkładu własnego, kredycie na 36 miesięcy i limicie 30 tys. km w ciągu trzech lat).

Skoda CITIGOe iVSkoda CITIGOe iV fot. Skoda

Zielona rewolucja

Škoda nie zamierza poprzestawać na modelu CITIGOe iV. W pierwszej kolejności dołączy do niego hybrydowy Superb iV, a do 2022 r. także dwa zupełnie nowe zeroemisyjne samochody zbudowane na platformie MEB, stworzonej przez koncern Volkswagen dla pojazdów elektrycznych. Jeden z nich poznaliśmy już w formie koncepcyjnego SUV-a Vision iV – premierę wersji seryjnej zaplanowano na 2020 r. Wszystkie te modele i ich formy finansowania to element Strategii 2025, która wykracza poza samą produkcję elektryków. Docelowo Škoda wprowadzi także szereg usług powiązanych z elektromobilnością, wybuduje niezbędną infrastrukturę i przygotuje swoje zakłady tak, by wykorzystywały tylko neutralną pod względem CO2 energię elektryczną. To się nazywa rozmach!

Więcej o: