BMW zmieniło znaczek. Nowe logo jest bardzo minimalistyczne

BMW ma nowe logo. Może i minimalistyczne, ale czy ładne? Na pewno będziemy musieli się do niego przyzwyczaić.

To zabrzmi jak wyświechtana klisza, ale BMW naprawdę idzie z duchem czasu. Tym razem jednak zamiast nowych technologii marka popracowała nad elementem swojej "komunikacji wizualnej", czyli po prostu znaczkiem. Wzorem innych producentów BMW znacznie uprościło swoje logo. W sierpniu zeszłego roku na ten sam zabieg zdecydował się Volkswagen, tyle że pod srebrnymi literkami pozostawił czarne tło. Wygląd znaczka BMW będzie zmieniać się w zależności od koloru samochodu.

Nowe logo, nowe BMW

Odświeżony znaczek został zaprezentowany przy okazji premiery studyjnego BMW i4 Concept. Samochód zmieni się jeszcze zanim trafi do produkcji seryjnej, ale znaczek pozostanie ten sam. To dopiero piąta od 1917 r. modernizacja logo marki, za to najbardziej radykalna. Czarny pierścień okalający biało-niebieską szachownicę stał się bowiem przezroczysty. Taki ruch sprawia, że poprzednie operacje przy logo możemy uznać co najwyżej za kosmetykę - zmieniała się głównie czcionka i jej kolor (ze złotego na biały, a potem na srebrny).

Historia znaczka marki BMWHistoria znaczka marki BMW fot. BMW

Ramka jest teraz srebrna lub biała w zależności od miejsca, w którym pojawia się znaczek (na karoserii jest chrom, w grafikach biel). A skąd pomysł na przezroczysty pierścień? Zdaniem przedstawicieli marki ma on symbolizować otwartość i wyrazistość. Można też pójść o krok dalej i doszukiwać się w przezroczystości obietnicy czystych intencji. Prawda jest jednak taka, że BMW po prostu chciało być bardziej nowoczesne.

Millennialsi będą zachwyceni

Minimalizm jest w modzie, a klienci pragną go, tak samo jak smartfonów z ekranami zajmującymi cały front urządzenia. Tak przynajmniej twierdzą producenci i to nie tylko z branży motoryzacyjnej. Niedawno swoją komunikację wizualną uprościły także Facebook i Instagram. Ciężko powiedzieć, czy rzeczywiście takie uproszczenie wpływa na lepsze postrzeganie marki, ale o firmach, które to zrobią, mówi się, że są "na czasie".

Nowe logo BMW z pewnością jest nowoczesne, ale na razie wydaje się dziwneNowe logo BMW z pewnością jest nowoczesne, ale na razie wydaje się dziwne fot. BMW

Poza tym dobrze jest coś czasem zmienić, prawda? Zwłaszcza wtedy, gdy chce się o sobie przypomnieć szerszej publiczności. Akurat działalność BMW trudno przeoczyć, bo od poprzedniej modernizacji znaczka (23 lata temu) działo się naprawdę dużo - marka wprowadziła w tym czasie wiele nowoczesnych technologii z zakresu bezpieczeństwa czy komfortu (chociażby sterowanie gestami), ale też zupełnie nowe silniki (np. diesla z czterema turbinami albo w pełni elektryczny układ napędowy i3). W kuluarach mówi się, że nowe logotypy otrzymają także produkty z linii BMW i oraz BMW M.

Nowy znaczek BMW jest:
Więcej o: