Idealne auta na lato: Audi, BMW, Fiat, Ford, MINI, Renault, VW

Czym pojechać na (kameralny) urlop (w granicach Polski)? Co prawda testowaliśmy te samochody przed wakacjami, ale wierzymy, że sprawdzą się także podczas letnich rodzinnych wycieczek.

BMW serii 3 Touring G21BMW serii 3 Touring G21 fot. BMW

BMW 330i xDrive Touring

Cena od: 152 000 zł

Nowe BMW serii 3 to jeden z najlepszych niemieckich samochodów ostatnich lat. W wersji kombi może być tylko lepszy, bo oprócz tego, że świetnie jeździ, to jeszcze zabierze bagaże gwarantujące udany urlop. A z napędem xDrive poradzi sobie nawet ze stromymi i śliskimi podjazdami w górach - wiadomo, to nie terenówka, ale jeśli ktoś szuka uniwersalnego, zapewniającego dużą przyjemność z jazdy samochodu, który dodatkowo wygodnie pomieści 4-osobową rodzinę, to nie musi dłużej tego robić.

Renault KoleosRenault Koleos Renault Koleos

Renault Koleos

Cena od: 127 900 zł

Większa rodzina, to większy problem? Niezupełnie, wystarczy bowiem rozejrzeć się za większym samochodem, który komfortowo pomieści nawet trójkę dzieci. Renault odświeżyło niedawno flagowego SUV-a - Koleosa. "Odświeżyło" to dobre słowo, bo tak naprawdę zmieniło się w nim bardzo niewiele. Przestylizowano zderzaki, dodano nowe wzory felg i to w zasadzie tyle. Koleos bazujący na Nissanie X-Trailu wciąż ma gigantyczne wnętrze niewiele ustępujące rodzinnemu Espace'owi. Rozczarowują trochę jakość wykonania i gama silnikowa - można mieć diesla (150 KM) lub... diesla (190 KM). Obydwa z leniwym, bezstopniowym automatem X-Tronic, ale tylko ten mocniejszy z napędem 4x4. Dynamika mogłaby być lepsza, ale kto spieszy się podczas urlopu?

Ford Focus ST kombiFord Focus ST kombi fot. Ford

Ford Focus ST-Line

Cena od: 93 700 zł

Nowy Ford Focus to jeden z naszych ulubionych samochodów ostatnich lat. Ma ciekawą stylistykę, zawstydza wiele popularnych kompaktów prowadzeniem i nie kosztuje majątku. Z pakietem ST-Line próbuje nawet podszywać się pod sportową odmianę ST (na zdjęciu) i... całkiem dobrze mu to wychodzi, bo nie jest aż tak bezkompromisowy jak hot hatch (czy też hot kombi, bo Focusa ST można zamówić w obu wersjach nadwoziowych), a przy tym zachowuje sportową charyzmę. Ze 180-konnym silnikiem benzynowym EcoBoost Focus ma ukryty charakter, który może zaskoczyć innych kierowców - nawet w wersji ST-Line wygląd zewnętrzny nie zdradza drzemiącego w tym aucie potencjału. Jeśli sport to nie twoja bajka, zawsze możesz zdecydować się na elegancko stylizowane odmiany Titanium lub Vignale. Praktyczność pozostanie na tym samym poziomie (608-litrowy kufer), a zwiększy się komfort podróży.

Volkswagen Multivan 6.1Volkswagen Multivan 6.1 Volkswagen

Volkswagen Multivan T6.1

Cena od: 166 222 zł

Wakacje w większym gronie? Z 7-osobowym Multivanem to nie problem. Ten samochód to prawdziwa salonka na kołach. Nie wierzycie? Duży van ma aż trzy rzędy siedzeń, a środkowe fotele można obracać tyłem do kierunku jazdy. Czy warto to robić? Tak, bo pomiędzy drugim, a trzecim rzędem umieszczono stolik, na którym można chociażby grać w karty. Taki samochód pozwoli zabrać prawie wszystkich znajomych (według badań jesteśmy w stanie utrzymywać stały kontakt z zaledwie siedmioma osobami), a do tego nie zmęczy nawet w dalekiej podróży. My wolelibyśmy Californię (to wariant z dwoma sypialniami), ale jeśli ktoś nie musi martwić się o noclegi, to Multivan sprawdzi się znakomicie.

Uwaga, bonus!

Czyli trzy auta dla pary lub singla na stylowy wyjazd do eleganckiego pensjonatu lub hotelu. Oczywiście w Polsce, bo przecież wspieramy dotknięty pandemicznym spowolnieniem gospodarczym polski biznes.

Audi A5 Coupe po liftinguAudi A5 Coupe po liftingu fot. Audi

Audi A5 Coupé

Cena od: 179 900 zł

Ktoś jeszcze dziś kupuje takie samochody? Najwyraźniej, bo Audi się nie poddaje i zabiega o klientów szukających stylowego 2-drzwiowego samochodu. I trzeba Niemcom przyznać, że robią to naprawdę dobrze. Audi A5 Coupé swój urok zawdzięcza prostocie - ma w sobie coś z kanciastych, 2-drzwiowych sedanów z lat 80. ubiegłego wieku. A że nie jest praktyczne? No cóż, nikt chyba nie oczekuje, że do takiego samochodu będzie wygodnie wsiadało się na tylną kanapę. Na plus bagażnik - ma aż 465 litrów, czyli w sam raz na 2-tygodniowe wakacje.

50 lat Fiata 124 Spider50 lat Fiata 124 Spider fot. Fiat

Fiat 124 Spider

Cena od: niedostępny

Jeśli nad morze, to tylko stylowym roadsterem. Nie ma samochodu, który bardziej pasowałby do nadmorskiego klimatu i powolnego snucia się po bulwarach. Główna zaleta - składany dach. Inne ukryte są głębiej, pod karoserią. Fiat 124 Spider to tak naprawdę nieco zmodyfikowana Mazda MX-5, a to oznacza, że mamy tu lekką konstrukcję i moc przekazywaną w całości na tył. Można się pobawić! Różnica to silnik - tutaj jest turbodoładowany, co wpływa na charakterystykę jazdy. Są też minusy. Bagażnik jest na tyle mały, że zamiast torby na wyjazd lepiej zabrać... portfel z kartą kredytową. Aha, i jeszcze jedno. Fiat zakończył już sprzedaż tego modelu - ostatnie sztuki można dorwać na placach u dealerów, ale trzeba się naszukać i nie można skonfigurować sobie auta. Wielka szkoda. Już tęsknimy.

Mini Hatch Cooper SMini Hatch Cooper S fot. Mini

MINI Cooper S 5d

Cena od: 113 700 zł

Pokażcie mi drugie tak małe auto, które zapewnia tak dużo frajdy z jazdy. OK, jeśli chodzi o styl, to z MINI może mierzyć się jeszcze Fiat 5OO. Malutki Włoch przestaje jednak istnieć, gdy przechodzimy do właściwości jezdnych. MINI to gokart dostosowany do żwawego poruszania się po drogach - zwłaszcza w 192-konnej wersji Cooper S. Idealny na city break, bo w mieście nie trzeba długo szukać odpowiedniego miejsca parkingowego. Wartość dodana? Dźwięk podskakującego w wydechu "popcornu", gdy podkręci się obroty i nagle odpuści gaz. Że babskie? W żadnym wypadku! To zabawka dla dużych chłopców.

Więcej o: