A to dlatego że RCZ jest nareszcie naprawdę szybki i przyspiesza do setki w 5,9 s. Prędkość maksymalna jest właściwie nieznana, bo przezornie ograniczono ją elektronicznie do skromnych 250 km/h. Te osiągi czynią z ?erki? najszybsze seryjne auto produkowane przez francuski koncern. Młodzi i bogaci będą mogli dowieźć jeszcze gorącą bagietkę ze swojej ulubionej piekarenki na romantyczną kolację do domu.

By łatwiej było okiełznać 260 KM, samochód wyposażono w obniżone o 10-mm zawieszenie, 19-calowe koła i bardziej wydajny układ hamulcowy. W środku zamontowano kubełkowe fotele, elementy skórzane obszyto czerwoną nitką. Kierownica jest tak gruba, że trzeba mieć palce pianisty, by ją objąć, a metalową gałkę skrzyni biegów zaimportowano z Peugota 208 GTI.

Francjo, gratuluję! RCZ przestał być wreszcie samochodem na pokaz i nabrał prawdziwie sportowego charakteru. Na przyjazd do polskich salonów żadnego innego auta nie będę już w tym roku czekał z takim utęsknieniem.

Peugeot RCZ RFot. Peugeot