Płyta podłogowa nowego Jeepa pochodzi z Fiata 500L, pod maską znajdziemy sprawdzone włoskie silniki Multiair i Multijet. Do wyboru 1,6-litrowa jednostka o mocy 108 KM, turbodoładowany 1,4 rozwijający - w zależności od wersji - 138 lub 168 KM, a także 3 turbodiesle: 1,6 o mocy 118 KM oraz jednostki 2-litrowe o mocy odpowiednio 138 i 167 KM.

Kilka przytoczonych liczb najlepiej ukazuje, że nie mamy do czynienia z amerykańskim musculed carem, ale raczej nieco przestylizowanym kuzynem europejskich samochodzików w stylu Fiata Multipla. Trochę rodzinnego podobieństwa Jeepa Renegade do jego ?starszego? amerykańskiego rodzeństwa znajdziemy natomiast w jego potężnym grillu. 

W tej sytuacji nazwanie samochodu Renegade (renegat) jest dosyć ryzykowne. Ja wróżę mu sukces, bo wygląda trochę jak duża plastikowa zabawka i idealnie pasuje do hedonistycznych metropolii Europy i USA.

Na pocieszenie dla sceptyków i złośliwców można dodać, że zaraz po wykupieniu ostatnich akcji amerykańskiego giganta przez FIATA włoski koncern uznał, że teraz już jest firmą prawdziwie ponadnarodową. I w następnej chwili przeniósł swoje główne biuro oraz podatki z Turynu do Londynu, doprowadzając dumnych ze swego spaghetti i przemysłu motoryzacyjnego Włochów do prawdziwej frustracji.