Chociaż nigdy nie należał on do najpopularniejszych samochodów w Polsce, w największych miastach Europy zachodniej - np. w Rzymie - ze względu na niewielkie gabaryty znajduje wielu amatorów. Koncern Daimler opracował następną wersję Smarta wspólnie z francuskim Renault. W połowie lipca dwie produkcyjne wersje nowego samochodu - 2 i 4-osobowa - zostały pokazane dziennikarzom w Berlinie, a ich światowa premiera jest zapowiedziana na tegoroczny, jesienny salon samochodowy w Paryżu.

Nowy Smart Fortwo wygląda z boku zupełnie jak jego poprzednik, ale odróżnia się od niego nieco przedłużonym noskiem. Długość pozostała bardzo podobna: niecałe 2,7 m. Wato odnotować, że autko jest szersze od poprzedniego modelu o 10 cm (osiągając 1,66 m), co ma znacząco poprawić komfort podróżujących nim osób.

4-drzwiowy Smart Forfour ma identyczny przód jak Fortwo i jest długi na prawie 3,5 m. Z boku jest łudząco podobny Renault Twingo i nie ma co się dziwić. Oba samochody powstały bowiem na tej samej platformie i dzielą wiele podzespołów. Nowe Smarty będą też wyposażone w silniki od francuskiego producenta: dwa jednolitrowe o mocy odpowiednio 60 lub 71 KM, a także turbodoładowany 0,9 l o mocy 90 KM.

Smart Fortwo i ForfourSmart

Nie są jeszcze znane polskie ceny nowego Smarta, ale jak podaje portal moto.pl, w Niemczech jego dwumiejscowa wersja o mocy 71 KM ma kosztować 11 tys. euro, a dłuższy model Forfour ma być o jedyne 600 euro droższy. 

Na podstawie: moto.pl