Badania CBOS-u na temat aktywności pozazawodowej Polaków potwierdzają zmiany, które zaszły w naszej mentalności w ciągu ostatnich dwudziestu kilku lat. W 1994 r. wśród czynności wymienianych przez ankietowanych jako te, które były wykonywane w wolnym czasie, na pierwszym miejscu znalazło się... oglądanie telewizji (97% wskazań). Prawie tak samo popularne okazało się podtrzymywanie kontaktów rodzinnych lub sąsiedzkich (odpowiednio 96 i 92% wskazań). Najczęściej wymienianą aktywnością, która nie wiązała się z pracą zawodową ani wykonywaniem codziennych obowiązków domowych, był spacer z dziećmi lub wnukami (65% ). Jak sytuacja przedstawia się obecnie? Od jakiegoś czasu można zaobserwować modę na aktywny i zdrowy styl życia. Jest to widoczne szczególnie w miastach, w których odbywa się coraz więcej pikników sportowych i maratonów. Urzędy miast i gmin realizują projekty ogólnodostępnych ścieżek rekreacyjnych, wielofunkcyjnych boisk i basenów. Powstają siłownie na świeżym powietrzu i miejsca przeznaczone do ćwiczeń fizycznych na specjalistycznych urządzeniach. Potwierdzają to również badania TNS Polska "Aktywność sportowa Polaków". Z raportu z września 2015 r. wynika, że 32% Polaków uprawia sport przynajmniej trzy razy w tygodniu.

A poza miastem?

Wędkarstwo, jazda quadami, MotoCross, flyboard (latanie nad powierzchnią wody), wakeboarding (połączenie jazdy na nartach wodnych ze snowboardingiem i surfingiem), nurkowanie... Form aktywnego i często ekstremalnego wypoczynku pojawia się coraz więcej. Większość takich sportów powstała w Stanach Zjednoczonych, skąd przedostały się do Europy wraz z towarzyszącym im sprzętem. W Ameryce Polacy podpatrzyli także modę na auta typu pickup, tak charakterystyczne zarówno dla amerykańskich miast, jak i dla wszelkich aktywności związanych z rolnictwem czy wyjazdami w teren. Użytkownicy takich pojazdów doceniają różnorodne możliwości ich zastosowania. Podkreśla się, że pick-upem można komfortowo podróżować w warunkach miejskich i poza miastem, a także czuć się w nim dobrze w sytuacjach ekstremalnych. Wśród modeli najbardziej rozpowszechnionych w Stanach Zjednoczonych wymienia się Forda F-150, Chevroleta Silverado i Toyotę Tundra. Z kolei na polskich drogach coraz częściej spotkamy Toyotę Hilux, Nissana Navarę, Volkswagena Amaroka, Isuzu D-Max czy Forda Rangera.

W tym roku zadebiutowała nowa, ósma już odsłona Hiluxa, obecnego na rynku od 1968 r.  Jak podkreślają konstruktorzy, przy powstawaniu nowej wersji tego popularnego pick-upa Toyota kierowała się zasadą "więcej i lepiej". Nowy Hilux jest przez to mocniejszy, silniejszy i znacznie lepiej przygotowany do jazdy po bezdrożach oraz ciężkiej pracy w trudnych warunkach. Będzie więc świetnym rozwiązaniem, zarówno dla osób szukających samochodu do wyjazdów rekreacyjnych i komfortowego podróżowania, jak i tych, którym tego typu auto jest potrzebne do pracy.

Elegancja, komfort i bezpieczeństwo

Kokpit we wnętrzu Hiluxa łączy elegancję z wytrzymałością, a gama materiałów, z których wykonano tapicerkę daje możliwość zakupu modelu adekwatnie do jego przeznaczenia - do pracy i rekreacji lub głównie do rekreacji. Samochód jest dostępny w kilku wersjach, z krótką kabiną pojedynczą, przedłużaną oraz podwójną. Widać również, że twórcy nowego Hiluxa zaadaptowali dobre rozwiązania z innych modeli Toyoty. Dzięki temu w aucie można znaleźć np. pokrętło wyboru napędu, znane z kultowego Land Cruisera. Poza tym dostępne są nowe systemy pomagające w bezpiecznym i komfortowym podróżowaniu, np. układ wykrywający zmęczenie kierowcy i sygnalizujący konieczność przerwania podróży, układ ostrzegający o ryzyku zderzenia z funkcją automatycznego hamowania awaryjnego i systemem wykrywania pieszych oraz układ ostrzegający o niezamierzonej zmianie pasa ruchu. W niektórych wersjach wyposażenia nowy Hilux informuje o najważniejszych znakach drogowych.

Znacznie poprawiono też izolację dźwiękową auta - dzięki temu poruszanie się Hiluxem można porównać do komfortowej jazdy podwyższoną osobówką, której kierowca ma bardzo dobrą widoczność. Z kolei dzięki klasycznym resorom piórowym na tylnej osi oraz wzmocnionej ramie, na której zbudowano pojazd, Hilux jest bardzo wytrzymały i efektywny w pokonywaniu przeszkód. Połączenie nowatorskich rozwiązań technologicznych, dzięki którym użytkownicy mogą poczuć się jak w klasycznym SUV-ie, z typowym dla pick-upów zawieszeniem, mocą i wyglądem, powoduje, że auto znajduje coraz większą liczbę nabywców, również w Polsce.

Ekstremalne formy wypoczynku wymagają specjalistycznego sprzętu. Czy takim sprzętem jest auto? Coraz częściej tak, ponieważ my po prostu lubimy bywać tam, gdzie trudno dotrzeć o własnych siłach. Pragniemy zdobywać to, co wydaje się nieosiągalne.