Dziś niemal co drugi polski raper oprócz bitów produkuje także koszulki, bluzy, czy wręcz całe linie odzieży. Jednym z pierwszych - i nadal najważniejszym - jest Sokół i jego Prosto. Prosto to przede wszystkim niezależna wytwórnia muzyczna, założona w 2000 roku z inicjatywy Wojtka Sokoła. Od 2003 roku prosto swoich fanów także ubiera. Jak się później okazało, pomysł na robienie ciuchów pomógł wytwórni przetrwać czasy załamania rynku fonograficznego, umożliwił jego twórcom dalsze tworzenie i wspieranie muzyki. Jak to się stało?

- W 2002 r. zrobiliśmy pierwsze koszulki, które miały reklamować label - opowiada Sokół w wywiadzie dla ?Aktivista?. - Ich popularność okazała się tak wielka, że rok później zaczęliśmy produkować je na dużo większą skalę. Płyty rozchodziły się coraz gorzej, więc tylko dzięki firmie odzieżowej mieliśmy z czego finansować inne projekty. W 2003 r. nastąpił zdecydowany spadek sprzedaży kompaktów. Mimo że właściwie skończyło się piractwo płytowe, to zaczął się internet i nagle teraz tam wszystko zaczęło nam wyciekać.

Marka Prosto Wear obejmuje cztery linie: Elegancko, Klasyk, Label i Sport. Wśród wytwarzanych produktów znajdują się m.in. koszulki, czapki, spodnie, bielizna, kurtki oraz akcesoria związane z kulturą hiphopową. Ubrania wyróżnia staranne wykonanie i dbałość o detale. produkty prosto można kupić w sklepie internetowym, kilku sklepach firmowych w Warszawie, Poznaniu, Lublinie, Katowicach i Sopocie oraz w ponad 200 punktach dystrybucyjnych m.in. w: Białymstoku, Bydgoszczy, Częstochowie, Wrocławiu oraz Gdańsku.

Bluza z kolekcji Prosto, moda męska, bluzyfot. Prosto

- Hip-hop uświadamia, że nie można spać, cały czas trzeba być na oriencie. Czasy się zmieniają, media się zmieniają, świat się zmienia, więc i ty nie możesz stać w miejscu i myśleć, że przez całe życie będziesz sprzedawał kasety z budki pod Pałacem Kultury. Cały czas trzeba się dostosowywać, ale dostosowywać się do technologii, a nie do słuchacza i aktualnie modnych treści - podsumowuje Sokół.