Twórcy gier chętnie odwzorowują autentyczne miejsca. Autorzy "Assassin's Creed 2" zostawili konkurencję daleko w tyle. Ich Toskania jest nie tyle wierna "oryginałowi" sprzed pięciu wieków, co po prostu piękna. Nie powiem, żeby widok Santa Maria del Fiore robił podobne wrażenie jak w rzeczywistości. W realu nie miałem jednak okazji wspiąć się na dachy budynków otaczających plac katedralny i oglądać świątyni z takiej perspektywy! Monumentalne budowle to nie wszystko. W nowej produkcji francuskiego Ubisoftu nie brakuje też mniejszych smaczków architektonicznych, takich jak np. pomnik Perseusza z głową Meduzy przed pałacem Vecchio. Kto zna Florencję, co chwila będzie uśmiechał się na widok znajomego

 

zabytku ("hej, byłem tam!") i potwierdzi, że w grze został zachowany szczególny urok renesansowego miasta.

 

 

Dostaniemy także możliwość zwiedzenia innych malowniczych miejsc: toskańskiej prowincji, Rzymu oraz Wenecji, po której nawet oprowadzi nas przewodnik. Gra oprócz wizualnej uczty zapewnia całkiem niezłe połączenie elementów walki z akrobatyką i parkourem. Poziom trudności niewyśrubowany, a znajomość pierwszej części nieobowiązkowa. "AC 2" jest już dostępna na konsole Xbox 360 i PlayStation 3. Premiera wersji pecetowej prawdopodobnie w lutym.

 

 

 

 

 

"Assassin's Creed 2"

 

Producent: Ubisoft

 

Cena: 229 zł (Xbox 360, Playstation 3)

 

 

 

 

Gdzie jeszcze na elektroniczne zwiedzanie?

 

"Stalker: Zew Prypeci"

 

Wyprawa w okolicę elektrowni atomowej w Czarnobylu nie będzie bezpieczna - w grze roi się od mutantów i bandytów. A wszystko w stylistyce bliskiej filmowi "Stalker" Andrieja Tarkowskiego.

 

"Assassin's Creed"

 

Akcja pierwszej części toczyła się w Ziemi Świętej w epoce wypraw krzyżowych. Sama gra może nie jest aż tak udana jak dwójka, ale z pewnością klimatu nie brakuje.

 

"Fallout 3"

 

Waszyngton po wojnie atomowej to wielka sterta gruzu, lecz pojedyncze miejsca - na przykład szczątki Kapitolu czy Pentagonu - da się rozpoznać. Warto je odwiedzić. Nie tyle ze względu na (umiarkowaną) wierność topografii, co dla wyjątkowego klimatu postapokaliptycznego świata.

 

 

Tekat: Piotr Kubiński, www.gamecorner.pl

 

 

 

Zdjęcia: Michał Mutor, materiały prasowe (montaż)

 

 

Czytaj w Znam.to: Gry na PC, w które warto grać

Czytaj też na Logo24:

 

Gry wideo to biznes. Ich twórcom znacznie bliżej do armii z fabryki snów niż do garażowych zapaleńców.

Nie samym padem gracz żyje! Użytkownicy Xboksa 360, Sony PlayStation 2 i 3, Nintendo Wii czy zwykłych pecetów mają dziesiątki sposobów, by urozmaicić sobie rozrywkę. Wyobraźnia twórców akcesoriów do konsol i komputerów nie zna granic.

10 wspaniałych: od Lary do Larryego

Każda epoka ma swoich bohaterów. Czas poważnie potraktować bohaterów ery cyfrowej, czyli najpopularniejsze postaci z gier wideo.
Oto subiektywny wybór dziesięciu najgłośniejszych

Nie ma jak łom!
W 2004 roku w magazynie o grach komputerowych "Edge" ukazało się dziwne ogłoszenie. Przedstawiało zdjęcie łomu z podpisem "W przyszłym miesiącu...". Od razu było wiadomo, że chodzi o kontynuację "Half-Life'a"! Oto ranking kultowych rodzajów broni - symboli popularnych gier - autorstwa Wojciecha Orlińskiego, człowieka z żelaznym piórem (na rysunku z żelaznym łomem).
Gamescom - europejskie święto gier

PlayStation 3 Slim, "Diablo 3" i "Command & Conquer 4" to tylko kilka z setek produktów zaprezentowanych pod koniec sierpnia na targach Gamescom w Kolonii. Wybraliśmy dla was najciekawsze premiery, które pojawią się w sklepach w bliższej lub dalszej przyszłości.

Pomysł wcielenia się w zakapturzoną personę, która skacząc po dachach budynków Jerozolimy zabijałaby na zlecenie przebrzydłe osoby podczas I krucjaty bardzo wielu osobom przypadł do gustu. Assassin's Creed cierpiał jednak na jedną, wielką wadę - powtarzalność.