Już wyjściowy model SE ma umieszczony z tyłu silnik o mocy 160 KM i osiąga prędkość przelotową około 350 km/h. Może się wznieść na wysokość 6000 tysięcy metrów. Do startu i lądowania wystarczy mu pas o długości 420 metrów.
Najmniejszy z samolotów może zabrać na pokład dwie osoby, ale są i wersje, które zabiorą cztery.
Firma pracuje już nad modelem Turbo z silnikiem o mocy 1200 KM. To już prawdziwa awionetka, która będzie mogła przewieźć sześciu pasażerów na odległość do 2600 kilometrów.
Cena zestawu do montażu modelu SE: 33 000 dol.
Tekst: CJ
Zdjęcia: materiały promocyjne (montaż)
Czytaj też na Logo24:
Człowiek musi sobie czasami polatać Królem przestworzy możesz zostać już za równowartość bardzo dobrego samochodu. Ultralekki wiatrakowiec kosztuje tylko 50 tys. euro plus VAT. |
|
![]() |
Smak latania Po dwugodzinnym locie Cessną z Warszawy do Modlina i z powrotem nie mam pojęcia, jak wygląda pejzaż Mazowsza z lotu ptaka. Wiem za to mniej więcej, jak startować, sterować samolotem i lądować. I najważniejsze - wiem, że już przez całe życie będę myślał o lataniu. |
![]() |
Szybowiec nagle wznosi się nieomal pionowo w górę. Widzę tylko niebo. Po kilku długich sekundach prawie zatrzymujemy się w miejscu. Wtedy dziób szybowca opada gwałtownie w dół i zaczynamy pędzić nieomal pionowo w kierunku lasu. |
![]() |
Podniebne gadżety - Airbus A380 - To najwspanialszy gadżet, jakim dane mi się było bawić - tak pewien pilot Singapore Airlines opisał Airbusa 380 inżynierom, którzy to cacko zaprojektowali. |