Robert Lewandowski - człowiek inwestycja

Marcin Kwaśniewski
Jeden z głównych kandydatów do zdobycia złotej piłki to nie tylko fenomenalny snajper, ale również wzór do naśladowania.
Fot. Kuba Atys / AG Fot. Kuba Atys / AG

Stopniowy rozwój

Robert Lewandowski od początku kariery pokazuje, że w każdym nowym klubie, z sezonu na sezon gra coraz lepiej. Zaczynając od Znicza Pruszków czy Lecha Poznań, a kończą na Borussi i na Bayernie Monachium.

Robert udowadnia, że za każdym razem potrzebuje chwili by się rozkręcić, a potem już nic i nikt nie jest w stanie go powstrzymać.

O błyskotliwej karierze i pasjach Roberta Lewandowskiego przeczytasz też w książce "Pogromca Realu" >>

1
Newspix / Lukasz Skwiot Foto Olimpik Newspix / Lukasz Skwiot Foto Olimpik

Człowiek inwestycja

Gdy w 2012 rok pojawił się, dosłownie na sekundę, w pełnej gwiazd światowego futbolu reklamówce NIKE ADD nikt się nie spodziewał, że po trzech latach stanie się równoprawną gwiazdą marki obok Ronaldo, Wayna Rooneya czy Neymara.

Choć kibice takich hiszpańskich potęg jak Realu i Barcelony piszą listy z prośbami o transfer "Lewego" do ich klubu, to Robert ma świadomość, że największą popularność ma przede wszystkim na rynku Niemieckim. Dlatego właśnie firmy takie jak Opel oraz - zajmująca się gadżetami z wizerunkami gwiazd - marka V.I.P Pictures, zdecydowały się na szeroką współpracę z tym zawodnikiem.

Należy on również do najpopularniejszych przedstawicieli firmy Nike na boiskach bundesligi. Nie jest to jednak na rękę jego obecnemu klubowi, ponieważ sponsorem Bayernu Monachium jest Adidas. Właśnie dlatego na terenie klubu, oraz w trakcie jego meczy, pod groźbą wysokiej kary pieniężnej ma obowiązek nosić tylko obuwie swojego indywidualnego sponsora.

Rosnąca popularność Lewandowskiego na świecie sprawia, że coraz bardziej prawdopodobny staje się jego transfer do klubu, w którym biegać będzie po boiskach w koszulce z logo symbolizującym skrzydło Bogini zwycięstwa Nike.

W Polsce wraz z żoną reklamował sieć operatora telefonii komórkowe T- Mobile, był ambasadorem firmy Panasonic i twarzą Polskiej wersji Fifa 2015.

Współpracując z Coca - Colą, był częstym gościem dziecięcych turniejów Coca - Cola Cup organizowanych przez markę. Ostatnią kampanią reklamową z jego udziałem było promowanie nowych golarek Fushion firmy Gillete.

2
Instagram.com/annalewandowskahpba Instagram.com/annalewandowskahpba

Perfekcja

Robert powtarza w wielu wywiadach, że piłka nożna to zajęcie wymagające wielu poświęceń. Z tego powodu zdecydowanie stroni od alkoholu, nie pali papierosów oraz przeszedł wraz z żoną na dietę bezglutenową.

Ani, absolwentce wychowania fizycznego i reprezentantce kraju w Karate tradycyjnym, powierzył zaufanie w sprawie swojej diety i metod regeneracji organizmu.

Od najmłodszych lat dawał z siebie sto procent na każdym treningu. Uważa, że technika dla piłkarza jest tak samo ważna jak umiejętności fizyczne dlatego poświęca im podobne zaangażowanie.

3
Peter Dejong AP Peter Dejong AP

Osobowość

Dla Polskiej opinii publicznej nie do pomyślenia było, że grając z dwójką rodaków w niemieckiej drużynie stronił od ich towarzystwa i trzymał "sztamę" z niemiecką grupą. Wszyscy nazywali go ignorantem i stwierdzali, że prawdopodobnie jest pod zbyt dużym wpływem menedżera Cezarego Kucharskiego.

Prawda jest taka, że Robert jest mocno stąpającym po ziemi chłopakiem, który wie czego chce i nie wstydzi się swojego zdania.

Od lat wspiera akcje społeczne i charytatywne takie jak "Nie wstydzę się Jezusa" i jest ambasadorem organizacji humanitarnej UNICEF, w ramach której niedawno uczestniczył w akcji "Głos Dziecka" wspierającej dzieci z Syrii.

4
Więcej na ten temat: anna lewandowska, bayern, rl9, robert lewandowski