Hejtują cię w pracy? 9 częstych powodów

Piotr Mieśnik
Megagafa, wpadka roku, totalny kanał? Nie, wcale nie potrzebujesz tak spektakularnej wtopy, żeby ludzie z pracy zaczęli cię nienawidzić i hejtować. Według dr. Travisa Bradberry'ego z California School Of Professional wystarczy zaledwie... któraś z tych dziewięciu "drobnostek".
fot. Shutterstock fot. Shutterstock

Obgadywanie za plecami

Zdarza ci się uśmiechać do kolegów z pracy, poklepywać po ramieniu, a gdy tego nie słyszą krytykować ich? Być może nie są bez winy, ale to ty masz prawdziwy problem. Obgadywanie za plecami jest jednym z najczęstszych powodów konfliktów w miejscu pracy. Dotyczy również sytuacji, gdy w dobrej wierze chcesz coś załatwić, pomijając niektóre osoby, by uniknąć konfliktu. Gdy pominięci to odkryją, uznają, że knujesz za ich plecami i chcesz im wbić w nie nóż.

1
Fot. Cartoon Network Fot. Cartoon Network

Przechwałki

Pamiętasz tego samochwałę ze szkoły? Ilu miał przyjaciół zadufany w sobie bufon? Ty też nie będziesz mieć ich wcale, jeśli będziesz się wywyższał nad innych. Jeśli jesteś silny mentalnie i odnosisz sukcesy - nie musisz się aż tak z nimi obnosić, bo są dla ciebie czymś naturalnym.

2
Fot. Shutterstock Fot. Shutterstock

Ściemnianie

Mnóstwo kłamstw zaczyna się od dobrych intencji. Wiele z nich narasta potem do gargantuicznych rozmiarów. Jeśli raz zostaniesz na nim przyłapany, możesz już nigdy nie odpracować zaufania współpracowników. Czasem gorzka prawda, długofalowo, jest lepsza niż słodkie kłamstwo

3
Red. Red.

Cuchnące żarcie

Z wyżyn rozprawiania o psychologicznych przywarach lądujemy twardo na ziemi. Wszystko, co pachnie intensywnie, nie ma prawa opuścić firmowej kuchni. Tak, dla ciebie to mogą być smakowite zapachy, ale dla współpracowników już nie. Mała rzecz, a może ułożyć wasze stosunki dobrze lub źle na lata.

4
Fot. studiostoks / shutterstock Fot. studiostoks / shutterstock

Czerpanie korzyści z czyichś osiągnięć

Chyba każdy zna to uczucie, gdy ktoś inny ukradł mu pomysł albo podłączył się pod strumień profitów mimo znikomego wkładu w sukces. Nikt nie znosi takich zachowań i ludzi, którzy sobie na nie pozwalają.

5
Fot. Shutterstock Fot. Shutterstock

Plotkowanie

Utarło się przekonanie, że to głównie domena kobiet. Nic bardziej bzdurnego. W każ- dym biurze znajdzie się grupka facetów, którzy oddają się tej pasji tak zawzięcie, że burzą fundamenty stereotypów płciowych. Jeśli sam nie jesteś plotkarzem, to nie daj się wciągnąć w intrygi tym, którzy mają za długie języki.

6
Shutterstock Shutterstock

Obnoszenie się z nienawiścią do pracy

Możesz być wypalony zawodowo, sfrustrowany brakiem awansu i obiecanej podwyżki, ale nie możesz ogłaszać całemu światu tego, że jedyne uczucie, jakie żywisz do miejsca swojej pracy, to nienawiść. Innym może się tam po prostu podobać albo nie chcą się karmić twoją złą energią. A ciebie przecież nikt nie trzyma pod pistoletem: poszukaj nowego zajęcia.

7
Shutterstock Shutterstock

Emocjonalny roller coaster

Podniesiony głos, a nawet krzyk, wymachiwanie rękoma albo rzucanie przedmiotami. Agresja werbalna i ta fizycznie namacalna. Nie tylko cię znienawidzą, ale mogę cię zwolnić, a sprawa skończy się w sądzie. Popracuj lepiej, i to szybko, nad swoją inteligencją emocjonalną.

8
Shutterstock Shutterstock

Palenie mostów

Mnóstwo firm, jeszcze więcej pracujących w nich ludzi. I ciągłe zmiany, ktoś pracował chwilę tu, teraz pracuje tam. Nigdy więc nie staraj się zrzucić własnoręcznie zrobionej atomówki na swoją byłą korpo, szefa albo kolegów. Wcześniej czy później trafisz na kogoś, kto też ich zna i niekoniecznie podziela twoje zdanie. Poza tym łatka pieniacza nie jest czymś, co pozwoli ci skutecznie budować karierę.

9
Więcej na ten temat: kariera, obowiązki, praca, zawód