Te reklamy oburzyły Brytyjczyków! Zobacz 10 najbardziej kontrowersyjnych akcji promocyjnych

mk
Brytyjska Advertising Standards Authority (organizacja zajmująca się standardami w przekazach reklamowych) stworzyła listę dziesięciu reklam, które w 2015 r. najczęściej zaskarżali odbiorcy. Rekordowy pod tym względem spot wywołał falę aż 1500 skarg. Czy rzeczywiście te reklamy miały prawo wywołać oburzenie? Oceńcie sami!

10. Reklama tabletki odchudzającej, Omega Pharm

Ponad 130 skarg, zdaniem ASA uzasadnionych. Spot nie jest dostępny w całości w internecie - prezentuje dwie kobiety, jedna z nich radzi drugiej, by przed wakacjami zaczęła zażywać tabletki odchudzające. Koleżanka słucha więc rady i na końcu widzimy ją szczęśliwą i zadowoloną.

via GIPHY

via GIPHY

1
thegrocer.co.uk thegrocer.co.uk

9. Nicocigs - papierosy elektroniczne

Ponad 140 skarg. Odbiorcy krytykowali reklamę twierdząc, że może zachęcać dzieci do palenia papierosów.

2
UK Department of Health UK Department of Health

8. Kampania brytyjskiego Ministerstwa Zdrowia przeciwko paleniu papierosów

Ponad 180 skarg. Odbiorcy byli oburzeni tym, że na billboardach widać fragmenty krwi i ludzkich tkanek. ASA stwierdziła jednak, że kampania zawierała ważny zdrowotny przekaz.

3

7. Portal Booking.com

Ponad 200 skarg. Zdaniem odbiorców, w spocie portalu pośredniczącego w rezerwacjach hoteli często pojawiające się słowo "booking" miało stanowić zastępstwo dla przekleństw.

4

6. British Heart Foundation

Ponad 200 skarg. W spocie brytyjskiej fundacji promującej przeciwdziałanie chorobom serca i krążenia, bohater rozmawia ze swoim ojcem, który umarł. Odbiorcy uznali kampanię za zbyt bolesną, jak na spot emitowany w telewizji i kinach.

5
Protein World Protein World

5. Protein World - reklama suplementów diety

380 skarg na plakat modelki w bikini z napisem ""Are You Beach Body Ready?". Zdaniem odbiorców, reklama mogła wpędzać kobiety w uczucie wstydu i sugerowała, jak powinno wyglądać idealne ciało.


6

4. Portal Booking.com

Ponad 400 skarg na kolejną odsłonę reklamy, w której słowo "booking" według odbiorców było zamiennikiem przekleństwa.

7

3. PayPal

Ponad 460 skarg. Spot świąteczny, w którym dzieci martwią się o to, że rodzice nie kupią im prezentów na Boże Narodzenie mógł według odbiorców sugerować dzieciom nieistnienie Świętego Mikołaja.

8

2. Portal Booking.com

Ponad 680 skarg na kolejną odsłonę spotu ze słowem "booking", które zdaniem odbiorców mogło być traktowane jako obraźliwe.

9

1. Portal MoneySuperMarket.com - porównywarka produktów finansowych

Najbardziej kontrowersyjna reklama, ponad 1500 skarg, odrzuconych. Według odbiorców, przekaz miał silne seksualne odniesienia.

10
Więcej na ten temat: po godzinach, telewizja, znalezione w sieci