Kto rośnie w siłę, a kto traci? Oto największe światowe marki

Miejsce 10. General Electric
General Electric zajmuje się zaawansowanymi technologiami z obszarów: energii, infrastruktury medycznej i transportowej, technologii użytkowych oraz usług finansowych. Według Interbrand marka GE warta jest obecnie ponad 43 mld dolarów i zyskała w ciągu roku 2 proc. wartości.
Miejsce 9. Mercedes-Benz
Niemiecki producent samochodów to druga marka motoryzacyjna w czołowej dziesiątce na świecie. Mercedes wart jest według Interbrand prawie 43,5 mld dolarów i zyskał od ostatniego rankingu 19 proc.

Miejsce 8. Amazon
Gigant sprzedaży internetowej zanotował największy wzrost wartości wśród marek z czołówki rankingu (33 proc.). Amazon wyceniany jest obecnie na ponad 50 mld dolarów.

Miejsce 7. Samsung
Kojarzony obecnie głównie z produkcją smartfonów Samsung nie ma ostatnio dobrej prasy. Powodem są wybuchające baterie. Mimo wszystko wartość marki wciąż utrzymuje się na wysokim poziomie. Samsung wart jest prawie 52 mld dolarów i zyskał 14 proc.

Miejsce 6. IBM
To z kolei firma, która zanotowała największy spadek wartości w czołówce (19 proc.). Mimo wszystko jeden z najstarszych koncernów informatycznych wciąż trzyma się mocno. Wartość IBM to 52,5 mld dolarów.

Miejsce 5. Toyota
Największa marka motoryzacyjna na świecie. Toyota warta jest prawie 53,6 mld dolarów (wzrost wartości o 9 proc.).

Miejsce 4. Microsoft
Producent popularnego oprogramowania trzyma się w czołówce i osiąga wzrosty (8 proc.). Wartość Microsoftu to dziś blisko 73 mld dolarów.

Miejsce 3. Coca Cola
Na najniższym stopniu podium uplasował się producent napojów, które stały się symbolem popkultury. Mimo wysokiego miejsca, Coca Cola odnotowała w ostatnim czasie stratę wartości (7 proc.). Dziś marka ta warta jest ponad 73 mld dolarów.

Miejsce 2. Google
Dwie firmy zdecydowanie "odstawiły" konkurencję. Pierwszą z nich jest Google. Przedsiębiorstwo odpowiedzialne za najpopularniejszą wyszukiwarkę zanotowało zysk wartości w wysokości 11 proc. Interbrand wycenił Google?a na ponad 133 mld dolarów.

Miejsce 1. Apple
Liderem zestawienia jest główny konkurent Google'a - Apple. Producent technologii spod znaku nadgryzionego jabłka nie zanotował aż tak dużego wzrostu jak Google (5 proc.), ale wartość Apple'a wciąż jest nieosiągalna dla reszty i wynosi ponad 178 mld dolarów.