Kto rośnie w siłę, a kto traci? Oto największe światowe marki

pas
Portal Interbrand przygotował ranking Best Global Brands 2016, który uwzględnia zyski i straty, jakie w ostatnim czasie poniosły największe firmy na świecie. Najlepiej trzymają się firmy technologiczne.
mat. prasowe mat. prasowe

Miejsce 10. General Electric

General Electric zajmuje się zaawansowanymi technologiami z obszarów: energii, infrastruktury medycznej i transportowej, technologii użytkowych oraz usług finansowych. Według Interbrand marka GE warta jest obecnie ponad 43 mld dolarów i zyskała w ciągu roku 2 proc. wartości.

1

Miejsce 9. Mercedes-Benz

Niemiecki producent samochodów to druga marka motoryzacyjna w czołowej dziesiątce na świecie. Mercedes wart jest według Interbrand prawie 43,5 mld dolarów i zyskał od ostatniego rankingu 19 proc.

2
materiały prasowe materiały prasowe

Miejsce 8. Amazon

Gigant sprzedaży internetowej zanotował największy wzrost wartości wśród marek z czołówki rankingu (33 proc.). Amazon wyceniany jest obecnie na ponad 50 mld dolarów.

3
  Dado Ruvic / Reuters / REUTERS / REUTERS  Dado Ruvic / Reuters / REUTERS / REUTERS

Miejsce 7. Samsung

Kojarzony obecnie głównie z produkcją smartfonów Samsung nie ma ostatnio dobrej prasy. Powodem są wybuchające baterie. Mimo wszystko wartość marki wciąż utrzymuje się na wysokim poziomie. Samsung wart jest prawie 52 mld dolarów i zyskał 14 proc.

4
  Lucy Nicholson / Reuters / REUTERS / REUTERS  Lucy Nicholson / Reuters / REUTERS / REUTERS

Miejsce 6. IBM

To z kolei firma, która zanotowała największy spadek wartości w czołówce (19 proc.). Mimo wszystko jeden z najstarszych koncernów informatycznych wciąż trzyma się mocno. Wartość IBM to 52,5 mld dolarów.

5
Materiały partnera Materiały partnera

Miejsce 5. Toyota

Największa marka motoryzacyjna na świecie. Toyota warta jest prawie 53,6 mld dolarów (wzrost wartości o 9 proc.).

6
materiały prasowe materiały prasowe

Miejsce 4. Microsoft

Producent popularnego oprogramowania trzyma się w czołówce i osiąga wzrosty (8 proc.). Wartość Microsoftu to dziś blisko 73 mld dolarów.

7
materiały prasowe materiały prasowe

Miejsce 3. Coca Cola

Na najniższym stopniu podium uplasował się producent napojów, które stały się symbolem popkultury. Mimo wysokiego miejsca, Coca Cola odnotowała w ostatnim czasie stratę wartości (7 proc.). Dziś marka ta warta jest ponad 73 mld dolarów.

8
materiały prasowe materiały prasowe

Miejsce 2. Google

Dwie firmy zdecydowanie "odstawiły" konkurencję. Pierwszą z nich jest Google. Przedsiębiorstwo odpowiedzialne za najpopularniejszą wyszukiwarkę zanotowało zysk wartości w wysokości 11 proc. Interbrand wycenił Google?a na ponad 133 mld dolarów.

9
materiały prasowe materiały prasowe

Miejsce 1. Apple

Liderem zestawienia jest główny konkurent Google'a - Apple. Producent technologii spod znaku nadgryzionego jabłka nie zanotował aż tak dużego wzrostu jak Google (5 proc.), ale wartość Apple'a wciąż jest nieosiągalna dla reszty i wynosi ponad 178 mld dolarów.

10
Więcej na ten temat: biznes, finanse, po godzinach