Biuro w smartfonie

Michał Leszczyński
Spinacze oraz pieczątki zostawmy paniom z poczty i przychodni. Do sprawnego zarządzania interesem czy pracami zespołu wystarczy telefon. Podpowiadamy, co na nim zainstalować.
Fot. materiały prasowe Fot. materiały prasowe

Trello

Systemy: Android (i Kindle Fire), iOS; przeglądarka

Cena: za darmo; 8,33+ dol./m-c za dodatkowe narzędzia i możliwości integracyjne

Opis: Zarządzanie projektami może być przyjemne. Intuicyjny interfejs umożliwia kontrolowanie pracy zespołu z poziomu telefonu czy komputera. Tak przydzielisz i skomentujesz zadania, podejrzysz stan roboty, prześlesz niezbędne pliki. Trello opiera się na tablicach i kartach. Nadajesz im kolory, uzupełniasz opisy, ustalasz datę końca projektu. Aplikacja ma kilka innych funkcji, jak filtrowanie po osobach czy wysyłka zadań na tablicę z e-maila.

1
Fot. materiały prasowe Fot. materiały prasowe

Todoist

Systemy: Android, iOS; OS X, Windows, przeglądarka

Cena: za darmo; 29 dol./rok za przypomnienia mobilne, dodawanie zadań przez e-maila.

Opis: Konkurencja Trello: przyjemne tworzenie list zadań i zarządzanie projektami. Znajdzie tu typowe funkcje, jak przypisywanie podzadań, terminów czy dodawnie plików lub komentarzy. Dostępna na wielu platformach, będzie tam, gdzie jej właśnie potrzebujesz. Może być również używana w trybie offline i z poziomu skrzynka Gmaila. Niestety, niektóre funkcje, w tym przypisywanie zadań, przez e-maila, dostępne tylko w wersji płatnej.

2
Fot. materiały prasowe Fot. materiały prasowe

Slack

Systemy: Android, iOS, Windows phone (beta); OS X, Windows

Cena: za darmo wersja próbna dla małego zespołu; 6-15 dol./m-c/użytkownik za nieograniczoną liczbę integracji i archiwum wiadomości

Opis: Niedopowiedzenia, zagubione e-maile, rozmowy na kilku kanałach - to zmora każdego zespołu rozsianego po biurach. Slack łączy aplikacje do wymiany wiadomości i plików. Lecisz na spotkanie? Dzięki tej apce nawet w biegu będziesz miał dostęp do konwersacji i plików. Czego nie ujrzysz od razu może być do ciebie automatycznie przesłane e-mailem - jeśli tylko wyrazisz taką ochotę.

3
Fot. materiały prasowe Fot. materiały prasowe

Pocket

Systemy: Android, iOS, OS X; Windows, przeglądarka

Cena: za darmo; 15+zł/m-c za lepszą bibliotekę i opcję wyszukiwania

Opis: Produkt firmy Read It Later Inc. to, jak jej nazwa wskazuje, aplikacja umożliwiająca zapisywanie treści napotkanych w necie w celu ich późniejszego przeglądania, także w trybie offline. Bez wchodzenia do przeglądarki możesz przejrzeć zachowane artykuły i przesyłać je dalej do znajomych. Co ciekawe, w oparciu o zapisywane materiały Pocket przygotuje dla ciebie rekomendacje innych tekstów. Niestety opcja ta jest aktualnie dostępna tylko w języku angielskim.

4
Fot. materiały prasowe Fot. materiały prasowe

Sunrise

Systemy: Android, iOS, Windows Phone; OS X, Windows, przeglądarka

Cena: za darmo, 1 dol. na Windows Phone'a

Opis: Połączenie wszystkich terminarzy pod jednym dachem. Zgromadzisz tu całość danych z Kalendarza Google'a, iClouda, Exchange'a, a nawet zewnętrznych apek, takich jak Facebook, Evernote czy Foursquare. Już nigdy nie zapomnisz o spotkaniu z klientem, nie opuścisz długo wyczekiwanej wizyty u lekarza, nie zapomnisz o przedstawieniu szkolnym dziecka. Nie istotne, czy planujesz tylko to, jak spędzisz najbliższy weekend, czy może następną podróż dookoła świata - Sunrise zadba, abyś był zawsze przygotowany.

5
Fot. materiały prasowe Fot. materiały prasowe

Wunderlist

Systemy: Android, iOS, Windows Phone; OS X, Windows, przeglądarka

Cena: za darmo; 5+ dol./m-c za wersję z nielimitowaną liczbą zadań i plików

Opis: Proste i przejrzyste rozwiązanie do zarządzania listami zadań. Dopracowane wizualnie - już po pierwszym zalogowaniu wiesz, gdzie znajdują się poszczególne funkcje. Dodawanie nowych list, podzadań, terminów czy plików nie wymaga szkolenia. Możliwość edycji tła. Pasek procesu, który się zmienia wraz z odhaczeniem kolejnego punktu. Intuicyjny "checkbox", pozwalający na zaznaczenie projektu jako wykonanego - Wunderlist to świetny program do zarządzania dniem.

6
Fot. materiały prasowe Fot. materiały prasowe

Lynda

Systemy: Android, iOS, Windows 8; OS X, Windows

Cena: 10 dni za darmo; 20+dol./m-c za dostęp do materiałów i wideo online, 360 dol./rok za offline

Opis: Zakupiona przez firmę Linkedln online'owa platforma edukacyjna. Dzięki bogatej bazie materiałów szkoleniowych rozwiniesz swoje umiejętności z takich obszarów, jak programowanie, projektowanie stron WWW, dizajn, marketing czy biznes. Jedziesz samochodem, tramwajem lub czekasz w kolejce i nie chcesz spędzać czasu bezproduktywnie? Aplikacja to biblioteka dziesiątek tysięcy nagrań i szkoleń prowadzonych przez profesjonalistów. Jedynym szkopułem jest wysoka cena i fakt, że dostęp do materiałów offline jest oferowany tylko w najdroższym - bardzo drogim! - pakiecie. Angielski konieczny.

7
Fot. materiały prasowe Fot. materiały prasowe

Evernote

Systemy: Android, iOS; OS X, Windows, przeglądarka

Cena: za darmo, 50+zł/rok za dodatkowe narzędzia i transfer danych lub konto firmowe

Opis: Dobra organizacja i prosty dostęp do informacji, niezależnie od miejsca i czasu. Dzięki apce szybko stworzysz notatkę przy użyciu tekstu, głosu, zdjęć lub zrzutu ekranu oraz otagujesz ją za pomocą znaczników. Informacje możesz przeglądać, edytować, udostępniać, a jeśli korzystasz z wersji płatnej - przekształcisz je w prezentację. Zaletami Evernote'a są wszechstronność, wieloplatformowość oraz możliwość integracji z szeregiem innych aplikacji. Wersja darmowa ma jednak istotne ograniczenia - 60 MB miesięcznego limitu przesyłu danych oraz brak dostępu do notatek offline, co może być niewystarczające dla bardziej aktywnych użytkowników.

8
Fot. materiały prasowe Fot. materiały prasowe

Prezi

Systemy: Android, iOS; OS X, Windows

Cena: za darmo (prezentacje są publiczne); 4,33+ euro/m-c za dostęp offline, więcej miejsca na dane oraz utajnienie prezentacji

Opis: Mówiąc "prezentacja", myślisz o dziesiątkach slajdów z masą tekstu, wykresów i obrazków. Plus monotonne przejścia między nimi. Prezi udowadnia, że można inaczej. Tworząc na wirtualnym płótnie, wybierasz, dokąd i w jaki sposób powędruje wzrok widza. Nadaj indywidualnym wątkom odpowiednią wagę i wielkość oraz połącz je w całość dzięki sieci zależności. Efekt końcowy będzie dynamiczny i ciekawy. A jeśli chcesz potrenować i przygotować się tuż przed wyjściem na scenę, możesz to zrobić, wykorzystując aplikację mobilną.

9
Fot. materiały prasowe Fot. materiały prasowe

Keynote

Systemy: iOS; OS X

Cena: 10 dol. na iOS, 20 dol. na OS X

Opis: Flagowa aplikacja do tworzenia prezentacji na urządzeniach firmy Apple. Dzięki połączeniu z iCloud masz mobilny dostęp do prezentacji, a zmiany wprowadzone w biegu zostaną zapisane w chmurze. Smartfon możesz zsynchronizować z komputerem - iPhone stanie się pilotem do przełączania slajdów, a notatki będą dosłownie na wyciągnięcie reki.

10
Więcej na ten temat: aplikacje, praca