Najnowsze badania przeprowadzone przez grupę naukowców z Uniwersytetu w Bostonie dowodzą, że młodzież, która ogląda reklamy alkoholu znacznie częściej po niego sięga.

- Reklamy naprawdę mają wpływ na młodych ludzi. Nasze badanie dowodzi, że ci, którzy oglądają reklamy nie tylko wybierają napoje prezentowanych marek, ale również piją więcej alkoholu w ogóle -  mówi autor badania dr Timothy Naimi.

W badaniu wzięło udział ponad 1000 osób w wieku od 13 do 20 lat. Młodzież była pytana o to, jak często ogląda reklamy oraz ile alkoholu wypiła w ciągu ostatniego miesiąca.

Okazało się, że osoby, które nie przypominają sobie żadnej reklamy wypijają przeciętnie 14 drinków miesięcznie. Ci, którzy pamiętają reklamy konkretnych alkoholi wypijają  średnio o 33 drinki więcej w ciągu miesiąca. Młodzież, która ogląda najwięcej reklam alkoholu wypija ponad 200 drinków miesięcznie.

Zgodnie z ustawą o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi w  Polsce obowiązuje zakaz promocji mocnych alkoholi. Reklamowane może być wyłącznie piwo pod warunkiem, że spot emitowany jest między godziną 20 a 6 rano, nie jest skierowany do dzieci i młodzieży, a jego treść nie sugeruje, że picie alkoholu warunkuje sukces życiowy. Reklama może pojawić się na bilbordzie, jeśli 20 proc. jego powierzchni zajmie napis dotyczący szkodliwości alkoholu i zakazu sprzedaży nieletnim.