Jak możemy się dowiedzieć z relacji New York Times, prezydent Donald Trump poinformował podczas briefingu w Białym Domu, że TikTok musi sprzedać swoją amerykańską działalność do 15 września, bo w przeciwnym wypadku zostanie zmuszony do jej zamknięcia. Jednocześnie wyrazić miał swoje poparcie dla przejęcia nowego giganta społecznościowego przez Microsoft, zastrzegając jednak, że część umowy zasilić ma Departament Skarbu Stanów Zjednoczonych:

- Nie mam nic przeciwko, jeśli Microsoft albo ktoś inny, duża firma, bezpieczna firma, bardzo amerykańska firma go kupi. Zostanie zamknięty 15 września, jeśli Microsoft albo ktoś inny nie będzie w stanie go kupić i wypracować odpowiedniej umowy, żeby Departament Skarbu Stanów Zjednoczonych dostał dużo pieniędzy - twierdził prezydent zdaniem agencji Bloomberg. 

Nie da się ukryć, że brzmi to bardzo w stylu amerykańskiej głowy państwa, więc śmiało można założyć, że informacje są prawdziwe. Podobnie jak te sugerujące, że Microsoft faktycznie ma ochotę na ten zakup, bo oficjalnego potwierdzenia doczekaliśmy się już na blogu firmy:

- Microsoft jest zainteresowany przejęcie TikToka, żeby ukończyć recenzję bezpieczeństwa i zapewnić odpowiednie ekonomiczne zyski Stanom Zjednoczonym, w tym Departamentowi Skarbu Stanów Zjednoczonych (...) Microsoft upewni się, że wszystkie dane amerykańskich użytkowników pozyskane przez TikToka wrócą i pozostaną w Stanach Zjednoczonych - czytamy we wpisie.

Co jednak ciekawe, jeśli umowa dojdzie do skutku, to Microsoft przejmie działalność TikToka nie tylko w Stanach Zjednoczonych, ale i Kanadzie, Nowej Zelandii i Australii, pytanie więc, czy to samo zrobi dla “tamtych” obywateli.  

A co na to wszystko główny zainteresowany? TikTok zdaje się grać na nosie amerykańskiego prezydentowi, wydając następujące oświadczenie, więc z zainteresowaniem będziemy przyglądać się sprawie:

- TikTok jest kochany przez 100 milionów Amerykanów, ponieważ jest miejscem rozrywki, wyrażania siebie i łączenia z innymi. Jesteśmy zmotywowani ich pasją oraz kreatywnością i oddani kontynuowaniu dostarczania radości do rodzin i znaczącym karierom osób tworzących na naszej platformie, ponieważ budowaliśmy TikTok z myślą o długoterminowości. Tik Tok będzie tu jeszcze przez wiele lat.