Uspokaja skołatane nerwy

Poważnie! W maślance znajduje się sporo witaminy B oraz potas. Witaminy z grypy B znakomicie wpływają na dobre samopoczucie, poprawiają jakość snu, sprawiają, że w dzień mamy więcej energii i lepiej się koncentrujemy. Z kolei potas zadba o nasz układ nerwowy.

Wzmacnia kości

Może trudno w to uwierzyć, ale niepozorna maślanka, krzepi kości. Wypicie 250 ml tego napoju, zaspokaja aż 20% dziennego zapotrzebowania na wapń. Nie trzeba chyba nikomu przypominać, że jest on głównym budulcem kości i zębów. Regularne dostarczanie wapnia jest niezbędne, żeby zapobiegać osłabieniu kości, prowadzącego często do złamań. W perspektywie, dobra gospodarka wapniem, opóźni albo zapobiegnie pojawieniu się osteoporozy.

Dodatkowo zawarte w maślance białko przyda się osobom budującym masę mięśniową, a później będą waszym sojusznikiem w jej utrzymaniu.

Energia i lekkość

Maślanka daje kopa energetycznego, ale jednocześnie szybko rozkłada się w przewodzie pokarmowym – 3 razy szybciej od mleka, a więc nie zalega w jelitach i nie powoduje uczucia ciężkości. Bardzo ważną informacją jest też to, że podczas procesu fermentacji, bakterie kwasu mlekowego częściowo rozkładają laktozę. Dzięki temu osoby z jej lekką nietolerancją, mogą zapomnieć o kłopotach trawiennych. To także sprawia, że z maślanki w diecie nie muszą rezygnować diabetycy.

Jesteś na diecie? Pij maślankę, bo poprawia przemianę materii

Bakterie fermentacji mlekowej trafiają do flory bakteryjnej, gdzie usprawniają pracę jelit powodując, że resztki pokarmowe w nich nie zalegają. Napój zawiera także kwas mlekowy, który wpływa na aktywne wydzielanie soku żołądkowego. Efekt? Proces trawienia zachodzi szybciej, dzięki sprawnej perystaltyce. Dodatkowo w 100 gramach zawiera tylko 48 kcal i ma małą zawartość tłuszczu. Ze względu na wartości odżywcze i niską kaloryczność zalecany jest osobom dbającym o linię.

Maślanka znakomicie sprawdza się w kuchni

O maślance powinny pomyśleć osoby nie przepadające za mlekiem lub kiepsko je tolerujące. Maślanka ma dużo niższą zawartość tłuszczu, lepiej się trawi, a więc będzie znakomitym sprzymierzeńcem osób szukających lekkich napojów.

Smakuje doskonale na wiele sposobów - na zimno czy ciepło, wytrawnie lub ze słodką nutą. To znakomita alternatywa dla mleka, baza do deserów, koktajli, zup, a nawet składnik marynat do mięs i ryb.