Gry wideo nieustannie nabierają rozpędu, a badania ujawniają statystyki, że obecnie na całym świecie jest 2,5 miliarda graczy. Czas epidemii był momentem wielkiego wzrostu sprzedaży gier. Od marca odnotowano skok o 63% w stosunku do tego samego okresu w zeszłym roku.

Chociaż jest to fantastyczna wiadomość dla branży gier, przedstawia nieco mniej pozytywny obraz środowiska. W rzeczywistości badania przeprowadzone przez SaveOnEnergy podkreślają nierozerwalny związek między grami a globalnym ociepleniem, stwierdzając, że niektóre gry wideo i ich czas grania okazują się mieć szkodliwy wpływ na naszą planetę. Na przykład szacuje się, że amerykańscy gracze zużywają co roku aż 34 terawatogodziny energii, co odpowiada liczbie 5 milionów samochodów na drogach.

W świetle tych faktów SaveOnEnergy postanowił zbadać najlepiej sprzedające się na świecie gry wideo online, analizując zarówno ich czas ukończenia, jak i średnią emisję CO2 na godzinę gry generowaną na wszystkich konsolach do gier, aby określić, którzy faworyci są najlepsi, a którzy najgorsi dla środowiska.

Lista najbardziej szkodliwych dla środowiska gier wideoLista najbardziej szkodliwych dla środowiska gier wideo Save On Energy

Minecraft zajmuje pierwsze miejsce jako najlepiej sprzedająca się i najbardziej zanieczyszczająca gra wideo wszechczasów, z emisją CO2 wynoszącą łącznie 600 milionów kg. Ta „całkowita” liczba obejmuje emisje uwolnione przez każdego gracza Minecraft po ukończeniu gry. Minecraft mógł pochwalić się niezwykłą sprzedażą 200 milionów na platformach konsolowych od czasu jego premiery w 2011 roku. Przy najdłuższym czasie ukończenia wszystkich analizowanych gier (120 godzin) nie było zaskakujące stwierdzenie, że Minecraft miał również najwyższą średnią emisję CO2 na gracza. przy 3 kg. Niepokojące jest to, że liczba ta została określona ilościowo jako odpowiednik przejechania aż 1333333333 mil!

Na drugim miejscu z następną najwyższą całkowitą emisją CO2 znalazła się Grand Theft Auto V, mimo że czas ukończenia gry wyniósł tylko 31 i pół godziny! Jest jednak wysoce prawdopodobne, że ogromna suma ponad 100 milionów kg CO2 uwolniona z tej gry wynika z jej rekordu jako drugiej najlepiej sprzedającej się gry wszechczasów, ze 130 milionami sprzedaży od 2013 roku.

Co ciekawe, pomimo osiągania stale wysokiej liczby sprzedaży, wszystkie pięć przebadanych gier Call of Duty znalazło się wśród gier o najniższym poziomie zanieczyszczenia.

Na przykład udowodniono, że Call of Duty: Ghosts emituje drugie co najmniej CO2 ze wszystkich gier, zarówno średnio na grę, jak i łącznie, przy łącznej masie 2850000 kg. Podobnie, nawet najczęściej kupowana gra Call of Duty, Call of Duty: Black Ops, ma sprzedaż na poziomie 26 200 000, ale łączna emisja CO2 w najniższym rankingu wynosi 4585 000 kg. Wszystkie inne warianty Call of Duty są między nimi.