Wygląd zewnętrzny Ghosta jest celowo dość prosty. Czyste linie i gładkie zagięcia pozwalają skupić się na szczegółach, a ręcznie spawane aluminiowe panele nadwozia są ogromne, co pozwala uzyskać jak najmniej linii cięcia. Ponadto, po raz pierwszy w Rolls-Royce'u, ozdoba maski Spirit of Ecstasy została umieszczona w taki sposób. Dzięki temu ten model jest naprawdę elegancki.

Niby postawiono na minimalizm. Ale spójrzcie uważniej, a zauważycie niesamowitą dbałość o szczegóły. Reflektory i tylne światła są większe i bardziej stylizowane niż wcześniej, a na osłonie chłodnicy pojawia się odrobina jaskrawego światła. Rolls-Royce umieścił 20 diod LED pod górną częścią kratki. Dodatkowo Rolls-Royce nie chciał, aby podświetlana deska rozdzielcza wypadła zbyt ostentacyjnie, a więc sprytnie zagrał z oświetleniem. Bogaty, ale nie bogaty - prawda?

Rolls-Royce GhostRolls-Royce Ghost Rolls-Royce

Nowy Ghost jest oparty na autorskiej i modułowej platformie Architecture of Luxury firmy Rolls-Royce, tej samej, na której opiera się Cullinan i Phantom. Rozstaw osi 129,7 cala odpowiada Cullinanowi, ale nadwozie Ghosta jest o 8 cali dłuższe - 219 cali. Nawiasem mówiąc, dotyczy to Ghosta ze standardowym rozstawem osi. W tym roku pojawi się wersja rozszerzona.

Rolls-Royce GhostRolls-Royce Ghost Rolls-Royce

Ghost napędzany jest dobrze znanym 6,75-litrowym silnikiem V12 Rolls-Royce'a z podwójnym turbodoładowaniem. (Ciekawostka: to jedyny silnik, dla którego dopuszczamy dwa miejsca po przecinku.) Silnik ma 563 KM, co pozwala, żeby ten kolos, rozpędzał się do setki w 4,6 sekundy.

Wspólna architektura Cullinana oznacza, że Ghost ma teraz napęd na wszystkie koła, podczas gdy jego poprzednik polegał tylko na napędzie na tył. To powinno sprawić, że Duch będzie bardziej atrakcyjny dla ludzi, którzy żyją w chłodniejszym klimacie. Dodatkowo Ghost ma tylną oś skrętną, która nie tylko sprawi, że będzie on nieco bardziej zwrotny podczas pokonywania zakrętów, ale ułatwi to manewrowanie przy małych prędkościach, np.: na parkingach.