Polacy to bez wątpienia naród kawoszy. Wyniki badania opinii publicznej, zrealizowanego na zlecenie marki DeLonghi, wskazują, że 95 proc. Polaków pije kawę, a ponad połowa z nich spożywa więcej niż jedną filiżankę dziennie.

Trwający od dawna boom kawowy nad Wisłą postanowiła wykorzystać założona w 2015 roku w Londynie przez Polaka, Dariusza Płażewskiego, firma Bimber Distillery. Ta wyjątkowa destylarnia zaczynała od produkcji wódek i ginu, by w maju 2016 roku napełnić pierwsze beczki swoją single malt whisky. Gdy pierwsza partia jej whisky została zabutelkowana we wrześniu 2019 roku w limitowanej liczbie 1000 butelek, wyprzedała się w ciągu zaledwie 3 godzin!

Niedawno, wspólnie z polskim dystrybutorem alkoholi premium – marką Tudor House, organizatorem corocznego festiwalu Whisky Live Warsaw – wypuściła na rynek kawę o smaku whisky.

Do sprzedaży trafiły dwie wersje kawy palonej ziarnistej typu espresso, pochodzącej z kolumbijskich upraw. Obie nazwane są Whisky Barrel Coffee.

Pierwsza to kawa średnio palona, która spędziła trzy miesiące w beczce ex-sherry. Podczas jej degustacji wyczuwalny jest miód, wanilia, orzechy oraz suszone jagody.

Druga wersja wypalana była w stopniu mocnym i przechowywana przez trzy miesiące w beczce typu Virgin Oak. W kawie odnajdziemy charakterystyczny dla tego typu beczek smak i aromat zwęglonego dębu, jak również toffi oraz gorącej czekolady, a wszystko to w pikantnym wydaniu.