Aprilia RSV4 była stale aktualizowana i udoskonalana z biegiem czasu, konsekwentnie pozostając punktem odniesienia dla sportowego charakteru i osiągów. Jest najlepszym przykładem tego, co można osiągnąć, wykorzystując cenne doświadczenie zwycięskiego działu wyścigowego, takiego jak Aprilia.

Prezentowana w ramach swojej globalnej premiery online na APRILIA.COM, teraz narodziła się nowa RSV4, gruntownie odnowiona, zaczynając od ogólnego wyglądu.

Nowy projekt jest wynikiem ogromnej pracy wykonanej w zakresie aerodynamiki, co potwierdza zaangażowanie Aprilii w badanie coraz bardziej złożonych i innowacyjnych rozwiązań. Styl inspirowany ultranowoczesnym RS 660 oraz kształty modelowane w tunelu aerodynamicznym zapewniają wyjątkowo niski współczynnik oporu powietrza, co znacznie poprawia osiągi przy dużych prędkościach, a dzięki konstrukcji skrzydeł aerodynamicznych poprawia również siłę docisku.

RSV4RSV4 Aprilia

Winglety nie są już dodatkowym elementem osłon bocznych, ale są wbudowane w owiewki. To rozwiązanie optymalizuje stabilność przy dużych prędkościach i jednocześnie poprawia chłodzenie silnika.

Potrójny przedni reflektor LED ze światłami DRL to teraz znak rozpoznawczy motocykli sportowych Aprilia udoskonalony funkcją doświetlania zakrętów poprawiającą widoczność.

Ergonomia jest całkowicie nowa i ulepszona za pomocą nowego zbiornika paliwa oraz siodełka, dzięki czemu kierowca idealnie może dopasować się do owiewek. Ma więcej miejsca oraz bardziej naturalną i zrelaksowaną pozycję do jazdy. Nowe są również przełączniki do sterowania elektroniką. Teraz są bardziej funkcjonalne i intuicyjne, a nowy wyświetlacz TFT jest większy i bardziej kompletny.

Nowy system ECU Marelli 11MP wraz z nową sześcioosiową platformą inercyjną zapewnia lepsze zarządzanie elektroniką przy użyciu Ride-by-Wire. Udoskonalono również APRC, który uzupełniony został o wielopoziomowe sterowanie siłą hamowania silnikiem. Dostępnych jest sześć trybów jazdy, trzy na tor (w tym dwa z możliwością pełnej konfiguracji) oraz trzy na drogę (w tym jeden w pełni konfigurowalny). Wystarczy wybrać jeden z nich, by automatycznie uzyskać najlepsze ustawienia pod względem kontroli trakcji, Wheelie Control, hamowania silnikiem, ABS i innych parametrów.

Wyjątkowo doskonała architektura podwozia (następczyni zwycięskiej dynastii, która szczyci się 18. tytułami i 143 wyścigami GP w klasie 250) przeszła gruntowną zmianę dzięki nowemu wahaczowi, lżejszemu i wzmocnionemu dolnemu wspornikowi (zainspirowanemu z Aprilii RS-GP i stosowanemu w MotoGP). Wszystko zaprojektowano z myślą obniżenia masy i zwiększenia stabilności tylnego koła podczas przyspieszania.

Pomimo ograniczeń związanych z wprowadzeniem normy Euro 5, dzięki konkretnym zabiegom technicznym, inżynierom Aprilii udało się uzyskać większy moment obrotowy oraz zachować dotychczasową moc, oszałamiających 217KM. Zabiegi te obejmują modernizacje związane z układem wydechowym oraz zwiększoną pojemność z 1077cm3 do 1099cm3.

Dostępne będą dwie wersje: podstawowa RSV4 (tylko w kolorze Dark Losail) oraz RSV4 Factory (w dwóch malowaniach: Aprilia Black i Lava Red). Obie wersje są napędzane zmodernizowanym silnikiem V4 o pojemności 1099cm3, ale można je rozróżnić standardowym wyposażeniem, które w przypadku Factory obejmuje kute aluminiowe felgi, półaktywny układ zawieszenia Öhlins Smart EC 2.0 oraz zaciski hamulcowe Brembo Stylema.