Nowa Elantra to już siódme wcielenie tego samochodu. Tym razem Hyundai zaskoczył wszystkich. Zaprezentował auto zrywające z wizerunkiem statycznej limuzyny z pazurem i nową energią. 

Elantra wygląda drapieżnie i linią dachu mocno nawiązuje do sportowych coupe. Może też pochwalić się bogatym wyposażeniem i wspaniałym silnikiem benzynowym współpracującym z manualną lub automatyczną skrzynią biegów.

Znakomita jakość za rozsądną cenę

O jakości Elantry może świadczyć tytuł Samochodu Roku 2021 w Ameryce Północnej. Takie wyróżnienia nie są rozdawane za darmo. Co ciekawe, Hyundai postawił na promocyjną cenę już na starcie. Na nowe auto z rocznika 2021 dostajemy rabat w wysokości 2 tysięcy zł. Drugie tyle zyskamy, jeśli zdecydujemy się zostawić w rozliczeniu dotychczasowy pojazd. 

Moc, trwałość i ekonomiczne spalanie

Elantra wyposażona jest w wolnossący silnik. Producent postawił na jednostkę 1.6 MPI o mocy 123 KM i 153 Nm. Do wyboru dwa rodzaje skrzyń biegów: 6-biegowa manualna lub bezstopniowy automat. Przyspieszenie do setki wynosi 10,6 sekundy, a zużycie paliwa w cyklu mieszanym od 6,2 do 6,4 litra. 

Styl połączony z funkcjonalnością

Projektanci skupili deskę rozdzielczą wraz z konsolą centralną na kierowcy. Tak, by miał dostęp do wszelkich udogodnień pokładowych. A tych nie brakuje. W oczy rzucają się przede wszystkim dwa ekrany o przekątnej 10,25 cala. Znajdują się w bezpośrednim sąsiedztwie i przykryto je wspólną, opcjonalną szybą. Ten umieszczony w miejscu analogowych zegarów ma zmienną grafikę i może pochwalić się wysokim nasyceniem kolorów.

Wspaniałe dodatkowe wyposażenie

Centralny wyświetlacz z dotykową obsługą. Współpraca z Apple CarPlay i Android Auto. Przednie fotele możemy zaopatrzyć w podgrzewanie i wentylację regulowaną trzystopniowo. Dwustrefowa klimatyzacja automatyczna, którą zarządza się z przejrzystego panelu. Atmosferę podgrzewa dodatkowo LED-owe oświetlenie nastrojowe i nagłośnienie firmy Bose.