Electronic Shelf Label, bo tak właśnie nazywają się cyfrowe cenówki, są do złudzenia podobne do swoich papierowych odpowiedników, jednak w rzeczywistości są malutkimi ekranami, na których poza ceną, wyświetlane są pozostałe istotne dla kupującego informacje, jak choćby kraj pochodzenia.

Poza walorami estetycznym i ekologicznym jest jeszcze jeden. Zmiany cen będą bajecznie proste, gdyż dokonają się automatycznie. Cenówki są wprzęgnięte w system, dzięki czemu można łatwo i szybko dokonać zmiany ceny oraz innych opisów.

Docenią to z pewnością pracownicy sieci. Zwłaszcza w miejscach, gdzie zmiany cen są bardzo częste, jak np.: stoiska z warzywami i owocami.

Lidl liczy przy okazji na oszczędności na czasie, który będzie mógł być spożytkowany na inne prace, a także na unikanie pomyłek.

Jeśli system przejdzie testy i okaże się udanym rozwiązaniem, to zostanie wprowadzony do wszystkich 750 marketów Lidla, znajdujących się w Polsce.