Wieki temu, żeby zagrać z kolegą, potrzebny był specjalny kabel, noszący nazwę Game Link. I w sumie na tym pomyślę, bazuje Stacksmashing. Wykorzystuje spreparowany odpowiednio adapter USB (który opiera się na Raspberry Pi Pico i przełącznikach poziomów), aby połączyć się z portem łącza Game Boya i wprowadzić go w tryb online.

W rezultacie dwie lub więcej osób może grać przeciwko sobie przez Internet z dowolnego miejsca na świecie. Hack działa na kilku konsolkach z tej rodziny: Game Boy Color, Game Boy Pocket i Game Boy Advance.

Nie trzeba dodawać, że wykonanie tego wymagało sporo wysiłku. Po pierwsze, Stacksmashing dokonał inżynierii wstecznej danych z rzeczywistego kabla łącza. Do obsłużenia komunikacji, stworzył on stos oprogramowania open source, który zawiera serwer Python i nakładkę WebUSB.

To ostatecznie oszukuje Game Boya, który myśli, że nadal jest w grze dla dwóch graczy, podczas gdy w rzeczywistości wiele osób może zaangażować się w interfejs sieciowy, śledząc postępy grających.