Na zdjęciach znajduje się biały SUV Ocean ze szklaną kopułą na szczycie, która pozwoli papieżowi na kontakt z wiernymi. Firma twierdzi, że dostarczy pojazd do Watykanu w przyszłym roku. Standardowa wersja SUV-a Ocean będzie dostępna pod koniec 2022 roku.

Tradycyjnie oficjalne Papamobile są produkowane przez firmę Mercedes-Benz i muszą być odpowiednio opancerzone i wyposażone w kuloodporne szyby. Nie wiadomo jaki poziom zabezpieczeń otrzyma elektryczny pojazd i w jaki sposób ma być używany przez Watykan.

Papież podczas swoich podróży jeździ różnego rodzaju zmodyfikowanymi pojazdami. W 2012 roku Watykan otrzymał elektryczną furgonetkę Renault Kangoo, ale była ona używana do mniej oficjalnego transportu. Z kolei w 2019 roku, papież Franciszek jeździł w Japonii w napędzanej wodorem Toyocie Mirai. Warto też przypomnieć, że Mercedes-Benz wyprodukował także hybrydowe samochody Papamobile.

Elektryczne PapamobileElektryczne Papamobile Fisker Inc.

Zainspirowało mnie to, że papież Franciszek bardzo troszczy się o środowisko i wpływ zmian klimatycznych na przyszłe pokolenia. Wnętrze papieskiego samochodu zostanie wykonane z różnorodnych ekologicznych materiałów, w tym dywany wykonane z przetworzonych plastikowych butelek wydobytych z oceanu - powiedział Fisker po spotkaniu w Watykanie.

Henrik Fisker ma ogromne doświadczenie i jest znany z projektów Astona Martina, BMW Z8 oraz z krótkiego pobytu w Tesli w jej najwcześniejszych latach. Tę ostatnią opuścił, aby założyć firmę o nazwie Fisker Automotive, w której zaprojektował hybrydowy samochód sportowy o nazwie Karma. Niestety jego firma miała ogromne problemy z akumulatorami zasilającymi ich pojazd i ostatecznie doprowadziło to do bankructwa.

W 2016 roku założył Fisker Inc. i początkowo ponownie rozmyślał nad samochodem sportowym, ale tym razem całkowicie elektrycznym. Po pewnym czasie postanowił jednak pójść w kierunku znacznie tańszych, elektrycznych SUV-ów. Firma niedawno weszła na giełdę w ramach fuzji SPAC i zebrała prawie 1 miliard dolarów, a także zawarła umowę z tajwańskim gigantem elektronicznym Foxconn, na mocy której ma zbudować mały i przystępny cenowo „osobisty samochód elektryczny".