irma skupiła się na AS2, zapowiadanym jako pierwszy prywatny naddźwiękowy odrzutowiec biznesowy. Miał on latać z ogromną prędkością bez huku dźwiękowego i hałasu w kabinie, które nękały samoloty takie jak Concorde. Pierwszy egzemplarz miał wejść do służby w 2026 roku.

Partnerami Aerion było wiele utytułowanych firm, jak choćby Boeing i GE, a gubernator Florydy, chwalił jego właścicieli za pomysł budowy fabryki na międzynarodowym lotnisku w Orlando.

To jeszcze nie koniec szans na prywatne naddźwiękowe podróże lotniczych. Boom Supersonic wciąż rozwija swój samolot pasażerski Overture z nadzieją na pierwsze loty pasażerskie do 2029 roku.

Z drugiej strony kłopoty takich firm jak Aerion nie powinny być zaskoczeniem. Produkcja samolotu jest z natury kosztowna, zwłaszcza jeśli bierzemy pod uwagę tak nowatorską konstrukcję.

Naddźwiękowy odrzutowiec był wyceniony na 4 mld. Tyle miało pochłonąć doprowadzenie do powstania pierwszego latającego egzemplarza. Kryzys i spadek zainteresowania podróżami lotniczymi wynikający z pandemii nie ułatwiają życia takim projektom.